Borneo 2019

torsdag 11 april 2019 - lördag 11 maj 2019

Familjen Fyrk-Larsson, bestående av två tonårsdöttrar och oss två nyblivna 50-åringar förstås! Kanske sista gången vi reser så här tillsammans, vem vet?

Tillbaka till Singapore!
fredag 3 maj 2019 - Singapore

Vi hade ju lovat tjejerna shopping också....så nu var det dags!Vi landade vid 4-tiden på eftermiddagen, så efter att ha tagit en ”grab” (Asiens motsvarighet till Uber) och checkat in i samma lägenhet som sist, så var det raka spåret mot Sommerset för att bli av med lite pengar....Nästa

Flyg tillbaka till KK
tisdag 30 april 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Nu har vi flugit från Tawau till Kota Kinabalu. Fantastiskt skönt att slippa sitta i en trång bil i 10 timmar och skumpa fram från Semporna tillbaka till Kota Kinabalu! Dagen började bra med en dryg timme på stranden, båt in till Semporna, lunch på vår favoritrestaurang där Alva stackarn,

Dykning i Semporna archipelago
lördag 27 april 2019 -

Efter en helt ok 5 timmar lång bilresa söderut, så hamnade vi i Semporna, utgångspunkten för alla dykbåtar ut mot öarna. Som det sägs; ett av världens bästa dykområden, mest känt förstås: Sipadan! Vi bor på ön Mabul i en varsin liten ”hydda”. Första dagarna blev det mestadels

Alvas födelsedag!
tisdag 23 april 2019 -

Födelsedagsfrukost på Four Points hotel, en timmes båttur till Pulau Selingan, checka in på hostelet som drivs vid sidan av ett turtle conservation programme. Vi tillbringade några varma timmar på stranden innan det var dags att få lite info om hur man försökte bevara sköldpaddor från

Fler äventyr!
måndag 22 april 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Från Poring körde vår chaufför oss vidare till Sandakan, där vi tog in på resans lyxigaste boende. Trodde vi skulle kunna överraska kidsen, men icke! Trots magiska rum på 26:e våningen med utsikt över havet, ett fantastiskt poolområde på 13:e våningen och en frukostbuffé som inte gick