Borneo 2019

torsdag 11 april 2019 - lördag 11 maj 2019

Dag 12 av 31

Familjen Fyrk-Larsson, bestående av två tonårsdöttrar och oss två nyblivna 50-åringar förstås! Kanske sista gången vi reser så här tillsammans, vem vet?

Paradisö!
lördag 20 april 2019 - Mantanani island

Nu har vi lämnat Kota Kinabalu bakom oss och tagit bussen norrut till Kota Belud och vidare med båt ut till Mantanani Island. Vilken paradisö! Kritvita stränder och tomt på folk, åtminstone där vi var.   Vi bor i hyddor, tyvärr utan AC, elen sätts på kl 7 på kvällen och då går

Äntligen på Borneo!
söndag 14 april 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Nu har vi landat i Kota Kinabalu, Sabahs huvudstad på den norra delen av Borneo. Eftersom vi landade sent så blev det inte mer än ett dopp i takpoolen och kvällsmat på nattmarknaden. Otroligt mycket intryck på ett och samma ställe! Lite för mycket doftintryck för Tuva dock....luktade på

Senast aktiv - från Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Då var vi äntligen påväg!
lördag 13 april 2019 - Singapore, Singapore

Då är vi nu äntligen påväg! Efter närmare ett års planerande, är vi nu iväg på vår Borneoresa. Just nu ett kort pitstop i Singapore, innan vi drar vidare mot Kota Kinabalu och Borneo. Otroligt varmt och fuktigt, inte undra på att det är så fantastisk grönt och lummigt här.