St Helena

onsdag 10 april 2019 - fredag 3 maj 2019 St Helena

Dykning på St Helena som ligger nordväst om Sydafrika, långt ut i Atlanten. Vi hoppas få se de stora djuren i havet. Vi börjar dock med 2 dagar i Johannesburg innan vi flyger till St Helena. Efter 2 veckor dykning, väntar några dagar i Kapstaden med vingårdar och förhoppningsvis en dags safari för att få se stora djur på land också.

Det blir aldrig som man tänkt sig

Samma dag som vi lämnade Sverige hade jag (Eva-Helen) turen att träffa en pensionerad Handelsbankare som har hus i Kapstaden och jag fick tips på en bra guide som kunde ta oss till vingårdarna, vi skickade iväg ett Whats Up till honom och sa vilka datum vi skulle vara i Kapstaden och vi hade

Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Nu har vi dykt klart för den här resan

Lagt till några bilder från sista dagen på ön.Igår genomförde vi det sista dyket på denna resa, vi vet inte när vi ska dyka igen. För första gången på många år har vi ingen ny dykresa inbokad, de senaste åren har vi t.o.m haft två bokade dykresor att se fram emot när vi är på

På plats på St Helena !
tisdag 16 april 2019 - Jamestown, Sankta Helena

Vi anlände hit i lördags, men pga sporadisk kontakt med internet, har vi inte kunnat skapa något dagboksinlägg förrän nu.Vi anlände till Johannesburg i torsdags för att invänta eventuellt försenat bagage, flygen hit går endast 2 gånger i veckan från Johannesburg.Vi bodde en bra bit