Det är alltid lika svårt att lämna någon man tycker om
måndag 10 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det är alltid lika tråkigt att lämna någotMen det hör ju till på ett sätt också att dessa känslor kommer fram så här dagen inan avresan hem mot sverigeHur var resan då ?I det stora hela har den varit jätte braMed god mat och platsen med stor pol och lekplats och fotboll och tennis

Vart tusan är solen
söndag 9 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Under hela förmiddagen var det svårt för solen att tränga igenom målnenMen det påvärkade inte oss på några negativa sättVi fick på något viss att tiden gå med att köra olika ord spel i form av gissa namn på T eller forma en meningDet blev mycket skratt kan jag säga. Ut över detta

Ett kärt återbesök - Gamla staden
lördag 8 juni 2019 - Port d'Alcúdia, Balearerna, Spanien

Ett kärt återbesök - Gamla stadenStaden med dom vackra gränderna med grönskaSamt resturanger och butikerna samt en promenad på muren

Kvällarna är magiska
fredag 7 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Kvällarna är något utöver det vanligaAtt promenera ner till centrum och gå längs stranden då man kan se båtar långt där ute och samtidigt se månen ge sin spegelbild in mot strand kanten  Då mår man braDen här kvällen har varit den varmaste under vår tid här

Dag 1 och 2 - Detta har hänt
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Alcudia - Intryck av resan så här långtIntryck ja.. ;) Det har varit lek i poolen som sig bör när man har med sig två goa killar. Men vi har besökt en del av shopping stadenOch sedan gick vi strand promenade hem  Mysigt

Många fina minnen
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det är många fina minnen som kommer fram av att bara stå utanför detta hotellBåde abba och Elvis kom och spelade för ossMen att det låg nära havet och strandpromenadenSamt nära till shoppingen och alla resturanger

Det första hotellet vi bodde på här på mallorca
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Första hotellet vi bodde på här på mallorcaAtt ge intryck av själva hotellet och vad som händeDom är rätt så små idag. Men det var lite kul att även få se hotellet igen .

Bord Nr: 33
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Den italienska restaurangen - RomaBord Nr: 33 blev en känd placering för oss under de två gångerna vi var där och åt mat.Det var allt från Fisk till Bolognesie till dryckUnderbar personal och som böjd på sig självVärd ett besök när du är på Alcudia

Julio kämpar på än idag
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Mannen med dom goda krepen i alla olika smaker. Julio kämpar på än idag med sin värksamhet och så klart stor hans fru vid kassan. Som vanligt :)Men de finns dom som säger att han ör en stor symbol för Alcudia.Ett måste att besöka honom men för att prova dessa goda krepen han gör med

Havet har alltid varit något speciellt
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Havet behöver inte någon större presentation Utifrån hur vackert det är och att man lätt kan hitta sin egna plats på stranden utan att trängas med alla mänsikorDet är ett plus så klart. Sedan kan man ju gå till närmaste resturangen och inköpa allt från dryck till goda tillbehör. Så