Mot Sverige
tisdag 23 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Singapore - Moskva 881,5 milVi blev sittande i planet drygt 1 timme innan vi äntligen lyfte. Och jag som var lite nödig redan när vi steg på.På 10 000 meters höjd åskar och blixtrar det över Kuala Lumpur. Mäktigt skådespel. Blev ett litet avbrott i min film, A star is born.Orkade faktiskt

Sista Balidagen
måndag 22 juli 2019 - Sanur

Sista dagen på Bali. Nästan 3 veckor har vi varit ute. Vi 4, Amalia Tom och Peder och jag såklart. Härligt att ha hela dagen till bad och kanske en Bintang 😃Ta dom sista bilderna, snurra de sista dragen i Pokémon och sitta en sista gång på en restaurang vid havet.En fantastisk baddag

Mot bali
söndag 21 juli 2019 - Sanur

Vaknar till en dunk i dörren. Peder var visst pigg idag. Vi brukar stiga upp kl 8:45 och gå till frukost 9:05. Peder kom 9:03 och jag låg fortfarande på min kudde. Fick visa mitt rätta jag.Efter frukost tog vi vårt pick och pack och stod ute på lilla gatan och väntade på en åsnetransport

Stadspromenad
lördag 20 juli 2019 -

Mycket snack och lite verkstad. Alltså ang snorkeltur till slutet av korallerna. Otroligt varmt idag, 34 grader maxade vi på. Stora vågor. Jag menar så stora vågor att det bubblade när dom åkte över mitt huvud. Vi hade stora problem att simma och mer eller mindre bara go with the flow.

Snorkling
fredag 19 juli 2019 -

Sov som en gudinna inatt. Mjuk säng, skönt täcke och 2 mycket fina kuddar. Jo man tackar. Ingen semester utan tuppar, även här verkar dom finnas och galer från klockan 5 på morgonen. Vi har även en moske någonstans i skogen, där skriker dom klockan 18:00. Alltid ska det vara något. Inga

Åsnefärd
torsdag 18 juli 2019 -

Tid är någon som är olika viktigt på olika platser på vår jord. Vår avgång med färjan är 11:00 vi startar ca 1120 Pga lite dåligt havsväder blir vi totalt 1 timme sen. En timme av viktig soltid. Vår matklockan hamnar också fel, för vissa i sällskapet.I 3 timmar satt vi instängda i

Molnigt
onsdag 17 juli 2019 - Sanur

Sista dagen i Sanur för denna gång. Imorgon åker vi på ännu ett nytt ställe. En dag som faktiskt har moln på himlen och lite blek sol. Värmen kan man inte klaga på, 29 grader. Hade vi haft samma läge hemma hade vi nog tagit på lilla jackan och packat ihop våra grejer. Härligt att inte

Jordbävning
tisdag 16 juli 2019 - Sanur

Sover skruttigt igen.... När man så äntligen där framåt morgonsidan somnat så väcks man av konstiga ljud och både Amalia och Tom är redan uppe. Glasdörrarna till balkongen skakar, sängen skakar/hoppar och det mullrar och låter otroligt högt, som ett godståg som aldrig vill passera.

Om Swastiastu
måndag 15 juli 2019 - Sanur

OM Swastiastu = En välkomst, hälsningsfras. Åter i Sanur, samma rum och samma dåliga säng. Jag som sover så gott på nätterna, ligger här och vrider mig typ hela natten. Madrassen är stenhård.Det är stor dubbelsäng så vi ligger alla 3 tillsammans. Peder lyxar med eget rum.Täcket är

Mot Sanur
söndag 14 juli 2019 -

Dagens busstur är lång även idag. Vi ska tillbaka till vår startposition, Sanur.På vägen ner söderut åker vi och tittar på ett risfält. Finns en hel del av dessa. Okej, ris: sätts ungefär som vi sätter våra frön, i små krukor. Efter 4 veckor sätter man ut dom i risfältet, som man