Lördag
lördag 13 juli 2019 - Pemuteran, Bali, Indonesien

Vad händer en lördag i paradiset 🤔Jo frukost poolhäng, lunch, drinktime, poolhäng Ja, ni förstår. Livet på en pinne, eller i en solstol. Idag kom vi upp i 30 grader, solen skiner och det har stormat i ca 24 timmar. Men vad gör det när man är på Bali, samma temp ändå. Några andra

Ny liten by
fredag 12 juli 2019 - Pemuteran, Bali, Indonesien

Har hamnat i resans minsta by tror jag. Utanför finns det typ, ingenting. En minimarket för att köpa vatten. Var ute och gick i mörkret igårkväll, hittade inga restauranger. Tur vi har en fin på vår resort. Det roliga med hotellen på Bali är att det inte är några kedjor. Alla ser olika

Norrut
torsdag 11 juli 2019 - Candi Dasa, Bali, Indonesien

Grattis på din stora dag, Sofia 🌺🎉🎂Busstur i dag som går norrut.Dagens första stopp är till ursprungsbefolkningen och deras by. Här bor ca 400 människor. Ingen utifrån är välkommen in i gemenskapen. Om man skulle bli kär i en utanför byn får man flytta ut. Det finns 15

Poolhäng
onsdag 10 juli 2019 - Candi Dasa, Bali, Indonesien

Hade en mycket trevlig kväll igår under stjärnorna, livemusik och alla färgglada drinkar. Vårt nya ställe Candidasa, ligger vid havet, som skvalpar mot muren. Vi har våra rutiner, uppstigning varje morgon, som vi stannar på hotellet, klockan 9 för frukost.Idag har vi bara solat vid

Mera buss
tisdag 9 juli 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Dagens frukost är förbeställd då vi har tidig uppstigning igen, ny busstur och nytt hotell. Synd inte vårt rum kan följa med. Det är det bästa vi någonsin haft. Dagens tur innehåller besök hos träsnidarefamiljen, konstnärsfamiljen, några tempel och fladdermusgrottan. Hos

Bröllopsdag
måndag 8 juli 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Jaa, nätet funkar 👍Vilket fantastiskt rum vi fått. suiten, mycket passande på vår bröllopsdag. 13 år sedan vi stod på den lilla sten vid stugan och havet.Vårt sovrum är det enda rum med 4 väggar, resten är öppet. Magiskt att stå i duschen och titta ut mot palmerna. Vi har ett badkar

Godmorgon
söndag 7 juli 2019 - Sanur, Bali, Indonesien

Uppstigning i ottan, kl 07:00. Har ju semester.  En lätt frukost tandborstning och släpa ned våra väskor i väntan på vår buss och guide. Väskor, jo, Bergströms har tagit med hela garderoben skulle man kunna tro. Med tanke på värmen så går man ju bara i shorts o linne hela dagarna.

Sanur
lördag 6 juli 2019 - Bali, Indonesien

Somnade som en klubbad igår kväll, på hotel Oasis. Trots lite hård säng och jäkligt hård kudde. Klockan ställde vi på Kl 9 för frukost. Rätt bra frukost om man varit hungrig 😏Jag tog lite yoghurt och en riktigt god drakfrukt. När vi sitter vid bordet kommer en servitris med 4

Nästan där
fredag 5 juli 2019 - Bali, Indonesien

Landar i Singapore kl. 06:30,  31 grader och då har solen inte stigit upp än. Ett besök på O'learys på Singapore flygplats, lite förvånad att hitta dom här. En öl och lite tilltugg. Jättefin fin flygplats. stor öppen med fina konstverk, fiskdamm med karpar och extremt rent på

Mot Bali
torsdag 4 juli 2019 - Singapore

Grattis USA, hoppas ni har en fin nationaldag 🎉🎉Har för mig att vår senaste resa inte har slutförts 🤔Personligen var jag ju aningen dålig det sista dygnet och hade nog stängt ned för hemfärd. Men..... nu är vi på topp igen efter ett halvårs soffhäng och 2 operationer så ska