Dry land is not just our destination, it is our destiny!
torsdag 16 maj 2019 - Helsingfors, Nyland, Finland

Från att ha lämnat ett område som var under svensk kontroll under något hundraltal år var vi igår i hamn i Sveriges forna östra delar, som varit en betydande del av riket mycket längre. Vi tog spårvagnen från hamnen till Scandic Park där vi bokat vår natt. Direkt slogs vi av likheterna

Eastern Promises
onsdag 15 maj 2019 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter att ha vilat en stund på rummet i måndags så begav vi oss sedan till det trendiga hipsterområdet väster om tågstationen för kvällsmat tillsammans med en släkting. Då jag inte träffat min släkting tidigare var jag lite nervös inför mötet men det blev en väldigt trevlig

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Are we gonna split hairs here?
måndag 13 maj 2019 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter att ha sett om Solo: a Star Wars story och någon skräckfilm som hette Happy Death Day på under den fyra och en halv timmar långa resan från Riga till Tallinn var vi till sist framme vid halv fem. En kort resa med spårvagnen tog oss från bussterminalen till stoppet Linnahall och

Led Zeppelin IV
söndag 12 maj 2019 - Riga, Lettland

Efter att ha rest omkring, vandrat och sett massor i både Litauen och Lettland under resan hittills bestämde vi oss för att ta det lugnt på lördagen. Vi hade planer på att åka tåg till Sigulda för att se slottet och vandra eller till Jurmala för att i dagsljus besöka semesterorten. Men

An Idiot Abroad
fredag 10 maj 2019 - Riga, Lettland

Kom fram med bussen på onsdagen strax innan klockan sju lokal tid. Vi kånkade vårat bagage några hundra meter till hotellet och lade på vägen märke till både hur mycket mer folk det var i rörelse än i Vilnius men också hur mycket aggressivare trafiken är. Vi bor på Mercure Riga City

Red Heat
torsdag 9 maj 2019 - Trakai, Vilnius län, Litauen

Vår plan för onsdagen var att ta oss ut till staden Trakai, som ligger ca 45 min från Vilnius. Där ligger två gamla slott, varav ett restaurerats, vid några sjöar. Då vi hade vädret på vår sida denna dag med en strålande sol kändes det som ett alldeles utmärkt resmål. Min förkylning

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Too cold to hold, too hot to handle
tisdag 7 maj 2019 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Vaknade den första morgonen i Vilnius förkyld. En härlig förkylning som började i påskas har hängt med till andra sidan Östersjön för att göra en stark comeback. Så det blev ett besök på apoteket efter frukost för att införskaffa nässpray och värktabletter. Vi hade lite tänkbara

East is east
måndag 6 maj 2019 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Resan österut tog sin början redan kl 07.12 på den svenska västkusten. Två timmar tåg till Kastrup(som förflöt fort då jag tittade på senaste avsnittet av Game of Thrones) för den obligatoriska reseölen i form av en Tuborg(hvergang!) innan planet lyfte mot Kaunas i Litauen. Det var