Familjesemester i Sydamerika

måndag 6 maj 2019 - tisdag 2 juli 2019 Familjesemester i Sydamerika

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Limalyx
måndag 1 juli 2019 - Lima, Callao, Peru

Nu har vi som sagt lämnat det mycket njutbara strandlivet i Mancora. Livet i Lima för oss präglas av ännu en njutbar känsla - lyx. Efter billiga men oftast mycket goda luncher på enkla restauranger och boende under enklare former bor vi nu på ett hippt nybyggt Marriott-hotell. De rullar tom

Dags för reflektion
söndag 30 juni 2019 - Lima, Callao, Peru

Imorgon åker vi hem efter 2 månader på resande fot. Så dags att reflektera! (Som jag, Bengt, gillar) Vi har haft det underbart, sett otroligt häftiga platser och djur och lärt oss en massa saker om länderna, platserna, folket och oss själva. Men allt har inte varit som vi trodde innan vi

benganb
Födelsedag nr 3 och surfing
måndag 24 juni 2019 - Máncora District, Peru

Idag är det Olles födelsedag och det har vi firat! Sedvanligt uppvaktande på sängen, med födelsedagsljus-appen med ljusen på mobilens skärm som man inte hinner blåsa ut innan minsta ljud/fläkt gör att de blåses ut, kuvert- och souvenirpresenter, tårta på något sätt under dagen och

benganb
Gol! (Mål!)
onsdag 19 juni 2019 - Arequipa, Mollendo, Peru

Senaste dagarna har vi frusit efter solnedgång (ca kl 18). Utflykten upp i höglandet mot Colca canyon och dess kondorer innebar tunnare luft, fina vidder och mycket lägre temperaturer. Vi körde förbi en del is och snö. Hotellet vi övernattade på hade som tur var en mysig hund vilket

Machu picchu - Foton!
torsdag 13 juni 2019 - Cusco, Urubamba, Peru

Nu är vi i Cusco och har bra Internet igen. Här kommer lite bilder från gårdagens Machu Picchu-dag. Notera toppen som både jag och Teo pekar ut och bilden på Machu Picchu från toppen.

Bengt Hellman