Familjesemester i Sydamerika

måndag 6 maj 2019 - tisdag 2 juli 2019

Dag 16 av 58

Familjesemester i Sydamerika

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Galapagos!
måndag 20 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Nu är vi på Galapagosöarna! Här hinner man se sjölejon, krabbor och leguaner på vägen mellan flygplatsen och hotellet. Puerto Ayora på ön Santa Cruz bor vi i nu. Det är huvudsamhället på Galapagos och är lite större samhälle än vi trodde. Det gör att det är enklare att komma

Dags att lämna Puerto Lopez
fredag 17 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Det här skrevs av Maria när vi åkte från vårt boende i Puerto Lopez. Internet är lite skakig hör på Galapagos, så vi har inte lyckats lägga upp det förrän nu och tyvärr har jag bara lyckats ladda upp 2 av 4 klassfoton:Dags att lämna hosteria Mandala. Vi skickar med lite foton för att

Tubdykning!
måndag 13 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Resdagbok 190513Dykutflykt med alla tio familjemedlemmar!Det blev en toppendag på dykbåt. Barnen ägnade sig åt att träna dyk/plask (i timmar) från båtrelingen medan vi vuxna dök i omgångar. Lugne och trygge dive mastern Fabri guidade oss som ju inte dykt på flera år. Hans lika lugna,

Födelsedagsfirande på bästa boendet
söndag 12 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Först ett tips till den som ska resa: Om man köper en extra burk medicin så att det ska räcka hela resan, ta med den. När man inte har gjort det uppskattas däremot servicen i att man inte behöver ett recept för att hämta ut receptbelagda läkemedel :)Igår firade vi Marias födelsedag!

Vi har sett delfiner!
lördag 11 maj 2019 -

Hej! Vi har fullt upp med att ha ordning på nytt land, nytt språk och nytt boende. En ny värld för alla i familjen. Det går bra! Alla är helt slut på kvällen och somnar tidigt. Dels trötta av sol och värme, dels av typ dubblad kroppsaktivitetstid och dels jet-lag. Vi befinner oss i den