Födelsedag nr 3 och surfing
måndag 24 juni 2019 - Máncora District, Peru

Idag är det Olles födelsedag och det har vi firat! Sedvanligt uppvaktande på sängen, med födelsedagsljus-appen med ljusen på mobilens skärm som man inte hinner blåsa ut innan minsta ljud/fläkt gör att de blåses ut, kuvert- och souvenirpresenter, tårta på något sätt under dagen och

Gol! (Mål!)
onsdag 19 juni 2019 - Arequipa, Mollendo, Peru

Senaste dagarna har vi frusit efter solnedgång (ca kl 18). Utflykten upp i höglandet mot Colca canyon och dess kondorer innebar tunnare luft, fina vidder och mycket lägre temperaturer. Vi körde förbi en del is och snö. Hotellet vi övernattade på hade som tur var en mysig hund vilket

Machu picchu - Foton!
torsdag 13 juni 2019 - Cusco, Urubamba, Peru

Nu är vi i Cusco och har bra Internet igen. Här kommer lite bilder från gårdagens Machu Picchu-dag. Notera toppen som både jag och Teo pekar ut och bilden på Machu Picchu från toppen.

Machu Picchu - Berget!
onsdag 12 juni 2019 - Aguas Calientes, Peru

Jag börjar skriva det här medan jag hänger med Olle på den lokala fotbollsplanen i Aguas Calientes, Olle hittade några som spelade fotboll på torget och fick hänga med dem hit. Här pågår 4 matcher samtidigt, varav en är volleybollmatch. Det verkar som om fotbollsplanen är dit man går

Mot Peru!
söndag 9 juni 2019 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej saknade vänner!Nu befinner vi oss i Cusco för (välbehövlig) acklimatisering. Det är påtagligt kyligare här och den höga höjden 3500 m gör oss yra och flåsiga. Vår reskompisfamilj besökte sjukhuset x 2 häromdagen och två av barnen konstaterades ha öroninflammation. Vi har en

Tips inför resa med familjen till Galapagos
onsdag 5 juni 2019 - Santa Cruz, Galápagosöarna, Ecuador

För de som ev får upp vår resa vid googling eller sökning på Resdagboken inför att själva resa med sin familj till fantastiska Galapagos kommer här lite tips:- om man har gott om tid – kombinera boende på land med kryssning. Om kort om tid; välj kryssning eller landboende beroende på

Bilder!
tisdag 4 juni 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Idag är det bra Internet! Här kommer lite bilder från Galapagos, mest från GoPro:n eftersom vår främsta aktivitet här är snorkling. Många djur på nära håll. De bilder som inte har bildtext är från min och Marias vulkanvandring på Isabela och från kryssningen.Nu plaskar vi lite pool

Om träning
fredag 31 maj 2019 - Puerto Villamil, Galápagosöarna, Ecuador

Efter kryssningen är vi nu på Galapagos till ytan största ö, Isabela, men av de 4 man kan bo på är den nr 3 i antalet invånare. Här är livet lite enklare, de flesta gatorna av sand och tempot lite lugnare jämfört med huvudön. Det mesta handlar om strandhäng, snorkling, surfing och

Kryssning
tisdag 28 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Det här skrev jag den 25/5 när vi var på vår kryssning:Igår lämnade vi vår resekompisfamilj några dagar för att påbörjade vi vår kryssning här på Galapagosöarna. Att hoppa på en båt och åka med den i 3, 5 eller 8 dagar är det sättet som många ser Galapagos på. Det är många

Locals?
fredag 24 maj 2019 -

Resedagbok 24/5 – 19En rapport från Galapagos efter en tids radioskugga: Vi förlängde vår vistelse på Hostal El Paraiso i Puerto Ayora några dagar.  Efter att ha bott på samma ställe i åtta dagar började vi känna oss lite som ”locals". Vi spelade fotboll med skolbarnen, hittade