På bilsemester i Europa med en Hyundai Kona Electric

lördag 13 juli 2019 - onsdag 24 juli 2019 På bilsemester i Europa med en Hyundai Kona Electric

Vi ska se hur det fungerar att bilsemestra med en elbil i Europa under ett par veckor. Resan söderut kommer att gå via Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien. Utvärdering av hur laddinfrastrukturen funkar i de olika länderna. Hur ser det ut med energiförbrukningen på de olika vägarna? Har Hotellen destinationsladdare eller snabbladdare? Det blir också lite tips på trevliga ställen längs med vägen.

Hemresan, Etapp 2 - Världens finaste laddplats!
tisdag 23 juli 2019 - Lehrte, Niedersachsen, Tyskland

Dag 11 av 12 - etapp 2 av hemresan gjord.Vi gick upp och åt en god frukost omgärdade av berg. Packade in väskan i bilen och påbörjade etapp 2 på hemresan, även dag 11 av 12. Med 41% kvar i batteriet så ger vi oss ut på de slingriga & backiga vägarna mot dagens första laddstopp i

Första etappen på hemresan avklarad!
måndag 22 juli 2019 -

Nu är det dags för oss att lämna det fantastiska Kroatien & styra kosan hemåt. Vi har blivit förälskade i landet och inte minst den Istriska halvön där vi har tillbringat åtta fantastiska dagar.Efter att kvällen innan avresan ha laddat bilen gratis på en 50 kW-laddare, tack Petrol,

Vi har förflyttat oss norrut!
torsdag 18 juli 2019 - Poreč, Istrien, Kroatien

Efter 3 nätter i centrala delen av den gamla staden Pula med härliga bad & god dryck och mat så har vi tagit oss norrut till Porec. Boendet här är helt annorlunda än boendet i Pula. Här har vi en lägenhet, eller del av en villa med egen uteplats med grillmöjligheter & vinrankor i

Dag 3 - Framme i Pula!
måndag 15 juli 2019 - Pula, Istrien, Kroatien

Jag vill börja dagens rapport med att be om ursäkt för felstavningar, syftningsfel och eventuella felaktigheter i enheter. Men jag litar på er intelligens och slutledningsförmåga att ni löser detta och fattar innebörden. 😊😉Tredje etappen kunde inte börja bättre än att få ta del av

Dag 2 - Etapp 2 tog oss till Österrike!
söndag 14 juli 2019 -

Efter att ha laddat på Fastned på morgonen till 80% utan problem, men dyrt så påbörjade vi andra etappen söderut genom Tyskland.Vi startade på morgonen från Hildesheim till första laddstoppet på IONITY i Sangerhausen. Laddade till 100% och det tog 1 Tim & 50 min då det avbröts under

På bilsemester i Europa med en Hyundai Kona Electric

33 Bilder 11 Besökta platser 8 Dagböcker