Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

måndag 6 maj 2019 - lördag 18 maj 2019

Hit och dit i Japan

The Grande Finale
lördag 18 maj 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Sista dagen började med besök till Yamazaki Whiskey destilleri. Yamazaki är Japans första whiskeytillverkade och startade 1923.17 personer kunde gå till första visningen kl. 10 och resten skulle behöva vänta till nästa visning en timme senare. Det ledde till att en del i sällskapet

Sistaste etappen påbörjad...
torsdag 16 maj 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Det är inte lätt med alla dessa hotell. Såsom nämnt, igår bodde vi på 5te våningen, men matsalen var på 13de. En evinnerlig väntan på hissen upp (och sen ner), VM i tålamodsprövning för morgontrött Fia....  I ren ilska ville jag ge upp hissväntande och ta de där 8 trapporna upp...

UnescoVärldsarv x2, japansk crepes, pyjamasparty
onsdag 15 maj 2019 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Dagens förmiddagstågåkande med lokaltåg och shinkansen tog oss från Nagasaki till Hiroshima och hit anlände vi lagom till lunch.Efter käk styrde vi kosan mot Fredsmuseumet med flera relaterade stopp efter vägen. Vi passerade först minnesmärket för ground zero där världens första

Surrealistiska historiska upplevelser
tisdag 14 maj 2019 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Jag blir alldeles dagavill av detta flängande, och åkande av tåg, mer tåg, annat tåg och att besöka olika platser och sova på ännu fler platser, allt med en guide som pratar i örat vart man ska gå och som har koll på allt för dagen och nästa dag. Allt man behöver göra är att lalla

Genomkokta och avslappnade
måndag 13 maj 2019 - Takehara, Hiroshima prefektur, Japan

Vad hände igår efter den bisarra giftgas-kanin-ön?Gårdagen slutade på ett Ryokan i Takehara. Ryokan kan är ett traditionellt värdshus, med egen varm källa (som heter "onsen"). Helst ska det ligga lite avsides för att skapa extra lugn. Väldigt mycket skratt när vi lyckades klämma in 28

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

403 Bilder 13 Besökta platser 13 Dagböcker