Segling på väg

onsdag 15 maj 2019 - onsdag 15 maj 2019

Segling

Krångel med Internet.
lördag 25 maj 2019 - Stubbekøbing, Danmark

Det skryts mycket om  gratis Wi-Fi i hamnarna men sen hur det funkar är en annan sak..av den anledningen har det inte skrivits på några dagar (ett välfärdsproblem). Som synes har vi flyttat på oss till Stubbeköbing på Falster men först lite till om Mön.En av dagarna tog vi bussen in till

Tankar
onsdag 22 maj 2019 - Klintholm Havn, Region Själland, Danmark

Livet tog en ändring vi kom iväg jag tänkte till på tillvaron hur mycket som ändrats sen 2006 med seglingen, lever fortfarande kvar i max 100 kr /natt en illusion som numera rättats till men trots den ökade kostnadsbilden står vi på ett snitt ca 150/natt.Men glädjen att sitta i en båt

VäderAppar
tisdag 21 maj 2019 - Klintholm Havn, Region Själland, Danmark

Skepparns väderApp hetter Windy och min heter Nils dvs SMHI. Innan vi lämnade Ystad var Windy och Nils helt överens om att det skulle bli en god och stadig vind för att föra oss till Danmark, dock lite dis och dimma. Så efter besöket på Skeppshandeln la vi ut från bryggan och tog kurs på

Efter regn
söndag 19 maj 2019 - Ystad, Skåne län, Sverige

Efter regn kommer ....dimma.Igår var det helt tjockt i Simrishamn, vi hade tänkt att gå vidare men det kom annat emellan. På förmiddagen tog jag bussen till Lund för att hälsa på min bror Gert som hamnat på lasarettet. Det räckte med att jag kom förbi Simris så var det det finaste

Simrishamn fortfarande
fredag 17 maj 2019 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Oboy, vilket räligt väder. Regnet öser ner idaOboy, bara blöta kläder....osvDenna dag har gått åt till att streta mot vinden och torka upp efter oss när vi kommit in i båten. Föresten så hände en liten incident på seglingen till Simrishamn. Besättningsmannen dvs jag råkade trampa