Segling på väg

onsdag 15 maj 2019 - onsdag 15 maj 2019

Segling

Punkt för 2019
tisdag 10 september 2019 - Harlingen, Friesland, Nederländerna

Vi har varit en tur i Harlingen igen, med bil, för att ordna med övervintring för Ladyn. Alltså bestämde vi oss för att låta båten stanna kvar i Nederländerna. Under den gångna veckan har vi sorterat allt som skulle med hem kontra de som kunde stanna kvar. En avvägningsfråga i mångt

Harlingen
lördag 17 augusti 2019 - Harlingen, Friesland, Nederländerna

Hej på er allaNu är vi i Harlingen igen.... En trevlig stad i Holland.Efter Den Helder kom vi hit en god seglats inomskärs med tidvattnet och vinden vilket var tur för i Den Helder fick vi propellerproblem den drev liksom inte så att det gick att segla var bra. Väl framme i Harlingen puttrade

Uppvaktad av passpolisen
onsdag 7 augusti 2019 - Den Helder, Noord-Holland, Nederländerna

När vi kom till den Ost Friesiska ön Den Helder möttes vi av en hel hamn full av gråmålade marinfartyg. Ja hela flottan verkade vara samlad här. På bryggan stod en energisk hamnfogde och ville absolut att vi skulle upp och anmäla oss så fort vi fått båten på plats. Lars tog hand om

En grön plätt
lördag 3 augusti 2019 - Blankenberge, Flanders, Belgien

Blankenberge är en gammal stad i norra Belgien, lätt att uttala! Sandstrand givetvis med hotell och hus utmed stranden, många var till salu. Strax utanför staden skulle det finnas en nationalpark, Uitkerke Polder, så vi cyklade dit (4 km). Och faktiskt blev vi inte besvikna. Det fanns ju öl

Norra Frankrike

Några ord från Dunerque i norra Frankrike. Staden präglas, som de flesta orter utmed kusten, av en långgrund sandstrand och bostäder med utsikt över havet. De flesta husen är gamla, vackert utsmyckade, inget är det andra likt (är lite fascinerad av husfasader). Annars är ju