USA, Kalifornien 2019

fredag 17 maj 2019 - fredag 7 juni 2019

Dag 9 av 22

Vår resa till USA börjar på Landvetter via Helsingfors till San Francisco den 17 maj-19.

Dag 8 Från Malibu till Los Angeles och Hollywood
fredag 24 maj 2019 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag var det till att starta tidigt , vi skulle lämna tillbaka bilen på flygplatsen kl10 och bo på Sunset Boulevard, Hollywood. Kom på att vi kör bagaget till hotellet och sedan lämna bilen, lite omväg men slipper mycket släpande.Startade med en gedigen frukost på donken kl 7.30. Trafiken

Senast aktiv - från Cayucos, Kalifornien, USA
Dag 7 Från Solvang via Santa Barbara till Malibu!
torsdag 23 maj 2019 - Malibu, Kalifornien, USA

Morrn,  morrn! Frukost hos Olsens Bakery i Solvang. I den ingick kaffe och ett daenskt wienerbröd! Inte illa, eller? Vi bytte wienerbrödet mot en svensk fralla! Sen köpte vi till ett wienerbröd! En dålig affär.Vi åkte sen från Solvang genom ett naturreservat med väldigt speciella

Senast aktiv - från Cayucos, Kalifornien, USA
Dag 6 Hearst Castle, sjöelefanter, Solvang!
onsdag 22 maj 2019 - Solvang, Kalifornien, USA

Tjolahopp! Då var det dags att sätta sig bakom ratten igen! Camaro var ju riktigt roligt att köra, långt ifrån vår Volvo V50! Fast idag kör Kent, till att börja med iaf. Vi bestämde oss igår för att åka en bit tillbaka idag och se ett i USA väldigt berömt slott, Hearst Castle, som vi

Senast aktiv - från Cayucos, Kalifornien, USA
Dag 5 Monterey, Carmel, forts söderut!
tisdag 21 maj 2019 - Cayucos, Kalifornien, USA

I förmiddags när vi åkte från Santa Cruz var regnet över oss igen☔! Det varierar i alla fall, rätt var det är så är solen framme igen. Styrde kosan mot Monterey, där det blev lunch på Taco Bell. Sen tog vi kustvägen runt Monterey, otroliga villor som ligger där, inga Svenssons

Dag 4 Bilhyrning, Golden Gate-bron, Highway 1
måndag 20 maj 2019 - Santa Cruz, Kalifornien, USA

Idag tog vi oss vidare till första stoppet utanför SF. Vädret var bra med blå himmel. Först blev det taxi till flygplatsen för att hämta ut vår bil. Var lite orolig för vårt bagage  lite stort..Jag hade beställt en Cab  och när vi letade i garaget såg vi Camaron. Tror Nina började