Mallorca - Alcudia

måndag 3 juni 2019 - tisdag 11 juni 2019

¡Hola Mallorca Vad vet vi om ön Mallorca igentligen, Jo Mallorca har en mycket strategisk placering i Medelhavet och detta har varit känt sen länge tillbaks i tiden. Därför har Mallorca utsatts för många erövringar, plundringar och sjöröverier genom århundradenas lopp. Men det var då de. Men idag tycker jag ön lever upp till sina förväntingar där nytt och gammalt innefinner sig med grönska och små butiker och resturanger och live konsert av den kanske mindre skalan men med dukiga artister som underhåller till sena kvällen. Det är lätt att hitta sina favorit platser om det handlar om stranden eller där någon sällan går förbi. Men hur blir nu resan denna gång ? Jag har inte planerat så mycket, utan jag tar dagen som den kommer Det kommer inte bli så mycket besök på historiska platser den här gången. Efter som det följer med två barn denna gång som behöver få sin tid av skoj och lek. Men jag ska försöka ta mig tid att ta bilder och lägga upp här på sidan Med lite intryck från dagen som var. (Uppdaterar sent på kvällarna) Jag hoppas ni hänger med på resan från dag ett till sista dagen Lägg till er som följare på sidan :) Vi hörs snart igen. //Johan