6455 kilometer hemifrån!

torsdag 30 maj 2019 - onsdag 12 juni 2019 6455 kilometer hemifrån!

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

Svensk mark
onsdag 12 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var resan över för denna gång. När vi steg upp hade vi värmen som slingrade sig runt våra kroppar. När vi vaknar imorgon är vi hemma igen i lilla Nordmaling och vad vädret säger ska de bli regn och betydligt kallare än 30+. Det kommer ett inlägg där jag summerar de bästa och

Sista dagen i Indien
tisdag 11 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Äntligen fick vi oss ett nytt hotell och när klockan var 10. Var vi utchekade från de dåliga hotellet och inchekad på ett riktigt bra hotell. Dagen har bestått av vila och mental förberedelse på resan hem. Imorgon flyger vi kl 07.00 från Mumbai och på torsdag morgon beräknar vi att

Så lämnar vi Pune
måndag 10 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Nu har vi gjort våra dagar plus en extra dag i Pune. Vi har haft bra väder,  hunnit se lite saker och prova lite mat, besökt barnhemmet två gånger.  Nu drar vi vidare till Mumbai två nätter innan hemresa till Sverige.

Tillbaka i Mumbai
måndag 10 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Så har vi då kommit fram till Mumbai efter en 4 timmars lång bilresa. De enda vi inte provat på är att åka buss i Indien men de tror jag att vi klarar oss utan faktiskt. Tyvärr hamnade vi på ett ännu sämre hotell än första gången så imorgon byter vi hotell för att inte bli sjuk eller

Så kom regnet
söndag 9 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag har vi varit på promenad i närområdet av hotellet och försökt hitta en lekpark men de var riktigt omöjligt. Tillslut hittade vi en men ingen ingång till den och ingen runt i kring oss kunde engelska så ingen kunde berätta för oss heller hur man tog sig dit. Efter en vilostund tog vi