En tripp till Montenegro

lördag 1 juni 2019 - tisdag 18 juni 2019 En tripp till Montenegro

Efter att länge burit på en dröm om att åka till Kroatien så hamnade vi nu i Montenegro. På jakt efter storslagen natur. Vackra vyer.

På vingård i Bukovik
måndag 17 juni 2019 -

Sista stoppet på resan. En vingård i Bukovik, nära Virpazar. Det är inte som Toscana. Inga stora fält med långa rader av vinrankor utan mer småskaligt. Ett stort hus med vit plattsättning på uppfarten. Trädgården i etager. Några vinrankor växande tätt inpå huset. En pool kantad av

Semesterresorten Budva
söndag 16 juni 2019 - Bečići, Budva Municipality, Montenegro

I Herceg Novi bestämde vi oss för att hyra egen bil för resten av resan. När vi började reka priser insåg vi att det nog skulle ha varit det mest prisvärda att ha haft redan från början, men det är lätt att vara efterklok. Vi är ju inte den mest planerande familjen direkt. Att vi hade

Branta städer
torsdag 13 juni 2019 - Herceg Novi, Montenegro

Boende 200 m från havet kan ju låta soft, men i Herceg Novi var  hemfärden samma sak som backträning. Ingen vits att tänka att man ska ner till havet för att svalka sig. Kroppstempersturen var betydligt högre när man kom tillbaka motför när man gick. Med staden vackert belägen i

Äntligen sol!!
måndag 10 juni 2019 - Kotor, Kotor Municipality, Montenegro

Vi lämnade Europas regnigaste stad Cetinje, med en årsmedelnederbörd som är 10 gånger mer än Sveriges, och anlände till kusten där solen och värmen äntligen valde att komma till oss!!Vår första dag i Kotor var dock molnig och tur var väl kanske det. Från gamla stan kan man klättra en

En svajig start
tisdag 4 juni 2019 - Cetinje, Montenegro

Min välplanerande make, som är familjens absolut bäste researrangör, hade sett ut en fantastiskt bra resväg som skulle passa vår otålige minstings behov. Vi skulle lyfta kl 10 lagom till förmiddagsvilan, mellanlanda lagom till lunchdags för att sedan anlända slutdestinationen i lagom tid