Soluppgång kl 4:15 från båten!
lördag 22 juni 2019 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Vi sov gott efter att ha kört på båten 22:00 och ätit sen middag igår (fredag)Klockan ställde jag på 04:15 för att fota soluppgång men missade ändå början. Vi körde i land i Trelleborg kl 5:45.

Lyxig frukost på landet!
lördag 22 juni 2019 - Kyrkhult, Blekinge län, Sverige

Vi sov gott inatt. Vi körde ombord på båten igår kl 22:00,åt kvällsmat och Peter och barnen somnade ovaggade medans jag fotade. Jag ställde klockan på 04:15 idag för att se soluppgången från båten men lyckades missa den med bara någon minut. Men var så vackert ändå! Vi fick köra

Buchenwald Koncentrationsläger i Weimar, Tyskland!
fredag 21 juni 2019 - Weimar, Thüringen, Tyskland

Koncentrationslägret Buchenwald i Weimar,Tyskland! Idag gav vi barnen en allvarlig och gripande historia lektion. Det var en tung känsla då man satte foten innanför taggtråden och en klump i magen infann sig i utlopp av några tårar.Fy vad jag är tacksam över det liv jag lever och lycklig

Annorlunda Midsommar!
fredag 21 juni 2019 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Härligt med oplanerad semester för då kan vi göra som vi vill. Och när man väl är på g hemåt så vill man hem fort. Jag gissade detta redan innan vi åkte att så skulle det bli. Sen råkade det falla in på midsommar att vi alla fyra beslöt oss för hemfärd nöjda och belåtna.Men vad

Vandring i gamla staden vid Bodensjön!
torsdag 20 juni 2019 -

Lämnade Nauders tidig morgon kl 9:00. Vi hoppade över att köra motorvägen och körde istället vägen genom St Anton och slapp då betala vägavgifter. 10 mil senare parkerade vi i Lindau vid Bodensjön. Vi tog en promenad i gamla stan och tittade på hamninloppet med lejonet och fyren. Av

Madonna di Campiglio= Guld till Ingmar Stenmark!

Första utsiktsplatsen på dagens resa som går mot Österrike! Vart vi ska bo vet vi inte ännu!

Riktigt läskig väg!
onsdag 19 juni 2019 - Gavia, Emilia-Romagna, Italien

Phu! Det var för mig lite nära döden upplevelse att köra denna väg. För Peter var det en lycko kick! Riktigt smal och skrovlig väg fullt av möte med motorcyklar och cyklister i full fart. Stup på ena sidan utan räcke! Men visst, fantastiskt vacker vy väl där uppe. Och snö!

Peter rörd till tårar!
onsdag 19 juni 2019 - Stelvio, Trentino-Alto Adige, Italien

Peters dröm har slagit in en heldag i bil på höga höjder med den vackraste vy han kan tänka sig! Jag håller med om att det är vackert men också mycket tid i bilen tack och lov ingen trafik någonstans! Det var värt timmarna för att få se Peters glädjetårar och få ta massa fina bilder!

Ups!
onsdag 19 juni 2019 - Martina, Graubünden, Schweiz

Hoppsan vi kom visst in i Schweiz en runda pga vägarbeten!

Parkering är svindyrt i Portofino!
tisdag 18 juni 2019 - Santa Margherita Ligure, Ligurien, Italien

Vi packade bilen och styrde kosan mot Santa margherita för att parkera då det är enormt mycket billigare är att parkera i Portofino som är vårt mål för dagen. I Portofino kostar parkeringen 500kr i timmen och bara 85kr för 4timmat i SM så det är värt att åka den lilla bussen för 225kr