Kuba & Mexiko

tisdag 9 juli 2019 - fredag 2 augusti 2019 Kuba & Mexiko

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

Time to go home
onsdag 31 juli 2019 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Nu ser vi slutet på denna fantastiska resa. Sitter på en balkong på ett hotell nära Cancuns flygplats. Det blir tidig uppstigning imorgon, vi bör vara på flygplatsen vid 5.Sen vi checkade ut från hotellet i Puerto Morelos har vi åkt den korta biten till Cancun, checkat in på ännu ett

En Cenote till!
tisdag 30 juli 2019 - Puerto Morelos, Quintana Roo, Mexiko

Skrev ingen dagbok igår, hamnade i sleepmode tror jag...Vi gjorde faktiskt en sak igår- var ute o snorklade vid det, enligt alla här, näst största korsllrevet i världen (Efter Stora Barriärrevet). Många färgglada och vackra fiskar i olika storlekar, inte minst en stor hummer och en

Bonusfamiljen
måndag 29 juli 2019 - Puerto Morelos, Quintana Roo, Mexiko

Avslutade gårdagen med en promenad på detta betydligt mindre och lugnare ställe (än Playa del Carmen o Tulum). Hamnade på en restaurang med stenugnsbakade pizzor. Vi tog 2, men borde nöjt oss med 1 - de var gigantiska. En kille från Argentina kom förbi och ville sälja små

Flytt igen
lördag 27 juli 2019 - Puerto Morelos, Quintana Roo, Mexiko

27 juliEfter att ha packat ihop och snyggar till lägenheten tog vi ett sista dopp i vår fina pool. Fantastiskt att vi nästan har haft den helt för oss själva hela vistelsen här.Tog sen Jettan och åkte ca 1 Tim norrut, mot Cancun, till Puerto Morelos och nytt boende. Denna gången ett lite

Snorkling med sköldpaddor
fredag 26 juli 2019 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Idag sov vi rekordlänge. I varje fall Henrik o Theo som snarkade ikapp till 9.Efter frukost höll vi oss vid poolen hela förmiddagen.Efter lunch samlades vi vid dykfirman som skulle ta oss ut på snorkling med sköldpaddor. Vi var 9 personer som åkte iväg en kort bit med några mexikaner i en