Balkan i Princip

fredag 14 juni 2019 - söndag 23 juni 2019

På turne i forna Jugoslavien med flyg, tåg, fots, kajak, minibuss & båt.

Balkan Tour - en summering
söndag 23 juni 2019 - Dubrovnik, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Så, nu närmar vi oss slutet på vår Balkansemester; Sarajevo, Mostar, Makarska och Dubrovnik. Vi roade oss med att försöka gradera resmålen vid middagen igår kväll. I princip omöjligt. Innan resan hade nog ingen tippat "vinnaren", nämligen Sarajevo! De övriga tre orterna kom på en delad

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Guidning av Darko följt av total utcheckning
lördag 22 juni 2019 - Dubrovnik, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Lördagen började med klockan på ringning 6.45, lokala guiden Darko hade insisterat på att börja innan cruisingshipen anlände. Det skulle visa sig att de ändå vann. Vi njöt av frukost i lägenheten och gick trapporna mot Plocagate, en av entréerna där det är mindre turister.Innan detta

Katamaran, Ubertaxi, kajak, trappor
fredag 21 juni 2019 - Dubrovnik, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Hej hej Merry & Pippin här! Just nu avnjuter vi en mörk öl och en tequila sunrise på balkongen med havs- & stadsutsikt mot old Town, Dubrovnik. Men oj vad mycket som har hänt! På midsommaraftonens morgonkvist lämnade vi Makarska med båten Krilo ferry. Tre timmars färd där

Bara bad
onsdag 19 juni 2019 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Precis så, "bara" bad för tyskarna på klipporna runt halvön. Vi deltog inte i det fria livet utan valde först klipporna innan och sedan beachen. Det är så att säga sommar även i Kroatien...varmt som i en bakugn. De sköna pinjeträdens skugga gav skyddet vi behövde. Merry (med lite

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Kroatiska kusten, Rammstein i Taxin!!! och roaming på!
tisdag 18 juni 2019 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Efter frukost i Mostar mötte Mili upp oss med sin van.  Vi har bokat shuffle till kusten på 2h.Vilken start, sätter sig i bilen å då går låten Puppe igång från senaste Rammsteinplattan. Mili å Gandalf grå fann varandra genom musikens språk och resan gick blixtsnabbt genom passkontroll