Öluff Grekland 2019

onsdag 12 juni 2019 - lördag 29 juni 2019

Dag 15 av 18

Äntligen ska vi åka till Grekland! Öluffa, med bad sol och god mat.

Amorgos
fredag 21 juni 2019 - Katápola, Grekland

Igår anlände vi till Amorgos med färjan vid 4 tiden , det kom en minibuss från hotellet som hämtade upp oss och några andra. Vi lade in våra grejer på hotellet och hyrde sedan en bil för att kunna ta oss till olika ställen på Amorgos. Idag gick vi upp runt 9 och åt frukost för att

Båt till Naxos
söndag 16 juni 2019 - Naxos, Egeo, Grekland

Vi tog färjan till Naxos tog 45 minuter. Hittade hotellet snabbt, verkar fint! Gick till St. Georgia stranden och badade mycket varmare i vattnet än på Paros! Härliga vågor.Badade på samma strand en andra gång efter en paus hemma på hotellet. Åt matcrepes, jättegott! Efter maten gick vi

För blåsigt!
lördag 15 juni 2019 - Paros, Egeo, Grekland

Idag hade vi tänkt att vi skulle åka till Antiparos, tyvärr så blåste det för mycket...På förmiddagen badade vi på stranden vid hotellet, på eftermiddagen efter det att vi fått reda på att båtarna var inställda badade vi på stranden närmast staden. Inte lika fin strand som vår

Senast aktiv - från Amorgos, Egeo, Grekland
Det blev en dag på stranden...
fredag 14 juni 2019 - Paros, Egeo, Grekland

Tog det riktigt lugnt idag badade på de två stränder som ligger nära vårt fantastiska boende Kirki Rooms. Vi låg inte så länge för att inte bränna oss, men gick ut flera gånger och badade i det underbara vattnet. Middag på Katerina restaurant som ligger under vårt rum. Vi åt gyros

Akropolis och Paros
torsdag 13 juni 2019 - Aten, Attika, Grekland

Vi gick upp tidigt åt frukost på hotellets takterrass, underbar utsikt! Sedan gick vi upp till bortklippan. Det var varmt men inte otroligt varmt. Efter ca två och en halvtimme på Akropolis gick vi tillbaka till hotellet och vilade lite. Tog en taxi till flygplatsen för att ta flyget till