Öluff Grekland 2019

onsdag 12 juni 2019 - lördag 29 juni 2019

Äntligen ska vi åka till Grekland! Öluffa, med bad sol och god mat.

Uppe före tuppen
lördag 29 juni 2019 -

02.40 ringde klockan vi skulle ta en transferbuss till flygplatsen. Tio minuter senare ringer hotellreceptionen och säger att vår bil är där! Lätt panik infinner sig men vi hade ju bestämt kl 03.00!!! Transfer funkade utmärkt, fluäyget lite försenat till Arlanda, men vi hade tagit höjd

Busstur till Oia
torsdag 27 juni 2019 - Thera, Egeo, Grekland

Idag tog vi det lugnt vid poolen på hotellet hela dagen. På kvällen bestämde vi oss för att åka till Oia med buss. Vi promenerade till bussstationen väl där var det lika stort kaos som vanligt bussar överfulla, varmt... vi kom med en buss som tog oss till Fira väl där bytte vi buss för

Dyra våfflor
onsdag 26 juni 2019 - Thera, Egeo, Grekland

Vi badade vid poolen och i havet idag. Riktigt skönt härliga vågor i havet men rejält svårt att komma ut eftersom man stod på en hal stenbotten.På kvällen tog vi bussen till Fira. Vi åt på en restaurant med utsikt mot solnedgången priserna bar därefter... våfflor för 14 EUR! Efter mat

Olivia fyller 14!
tisdag 25 juni 2019 -

Idag fyller Olivia 14!!! Vi firade henne först med mango, juice och stekt ägg på sängen. Klockan 10 kom hotellägaren Spyros upp och meddelade att leveransen var klar. Vi fick en god cheesecake! Vi tog det lugnt efter det och blev nedskjutsade av Spyros till hamnen runt 12.30. Vi hämtade

Amorgos
fredag 21 juni 2019 - Katápola, Grekland

Igår anlände vi till Amorgos med färjan vid 4 tiden , det kom en minibuss från hotellet som hämtade upp oss och några andra. Vi lade in våra grejer på hotellet och hyrde sedan en bil för att kunna ta oss till olika ställen på Amorgos. Idag gick vi upp runt 9 och åt frukost för att