Senegal 2019/2020 med Onboarding i Texas

fredag 26 juli 2019 - lördag 11 april 2020

Dag 247 av 261

Senegal 2019/2020  med Onboarding i Texas

Denna resan blir in nionde / tionde resa till sjukhusfartyget, Africa Mercy. Jag kommer att arbeta som teamledare på ögonoperation. Under september kommer jag att arbeta i ögonteamet med planering, undervisning och mentorskap och åker till Texas, Mercy Ships internationella center för Onboarding, en 4 veckors kurs. Resan blir uppdelad i två terminer, under hösten är jag ombord ca 2 månader och under vintern 3,5 månader. -Tack för att ni ber för mig och Mercy Ships och min resa.

Gråstarr operationer på Africa Mercy / nästa land blir Liberia
tisdag 18 februari 2020 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Jag tror nog att ni vet vad jag jobbar med vid det här laget... ögonsjukvården har blivit en stor del av mitt liv och arbete här och något som jag också vill fortsätta med. Att få se människor få tillbaka sin syn är något speciellt. När vi åker till nya länder så har varje land sina

Delar av min familj var på besök
tisdag 11 februari 2020 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Det är en fantastisk känsla att ha haft familjen här i Senegal, där mitt andra hem ligger, ombord på Africa Mercy. Vi ligger i Dakars hamn, en stad som är ett mer mordernt land i västafrika och ytterligheten rik och fattig är mycket synlig. Ett land där faktiskt en stor del lever på

Barn med gråstarr
söndag 26 januari 2020 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Vi har opererat gråstarr under två veckor på skeppet nu och över 100 vuxna har fått sin gråstarr bortttagen. Första veckan av ögonoperationer av barn med gråstarr är avklarad, operationer som kräver narkos. Vi har gjort 14 barn och opererar 24 ögon, de flesta av barnen behövde

Fint mottagande...
söndag 5 januari 2020 - Dallas, Texas, USA

Jag kom fram till skeppet igår kväll vid 21 tiden efter ett par timmars väntan på all besättning som kom in på Dakars flygplats. Vi var två mini bussar full och massa packning.  Det var så roligt att komma fram till skeppet och se alla jag känner. Ett gäng från min onboarding grupp satt

Dax igen, 10:de resan
lördag 4 januari 2020 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Idag sitter jag på ett flyg påväg till Dakar. Jag har varit hemma drygt 2 månader och nu är det dax för min 10:de resa ombord, denna gång blir jag ombord tre och en halv månad. Jag lämnade mitt hem kl 04:30, 2 resväskor och en ryggsäck kräver en taxi :-) På flygplatsen träffade jag

Senegal 2019/2020 med Onboarding i Texas

Dag 247 av 261