Cowboy kyrkan i Tyler
måndag 21 oktober 2019 - Tyler, Texas, USA

Denna morgon åkte jag och 4 andra från vår onboarding grupp till ”cross brand cowboy church, en cowboy kyrka i Tyler. Det var en kyrka stor som en hockey arean och den fylldes med cowboys med jeans, boots and stora cowboy hattar. Det är intressant att de hittat sin nisch, cowboys med fyll

Onboarding i Texas
lördag 19 oktober 2019 - Lindale, Texas, USA

För ett år sedan så hade jag ett samtal med min chef, Missy och hon uppmuntrade mig att gå onboarding kursen på huvudkontoret, strax utanför Lindale i Texas. Jag var helt inställd på detta, men efter ett samtal med vår personalchef i mars detta år, gjorde att jag bestämde mig för att

Onboarding i Texas
lördag 19 oktober 2019 - Lindale, Texas, USA

Tid att packa upp och städa
fredag 23 augusti 2019 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Att packa upp och att städa är det vi jobbar med just nu här på skeppet.. det känns som vi gör den mest noggranna flyttstädning du kan tänka dig. Allt som vi har på operationsavdelningen gås igenom och allt såpas en gång, och allt desinficeras även med Teistel två gånger innan

Ankomst till Dakar
onsdag 14 augusti 2019 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Efter fyra dagars resa, så var vi framme i hamnen i Dakar. Advance teamet stod och väntade på oss på den plats där skeppet nu ska stå under de närmaste 10 dagarna. Det var otroligt kul att se Advance teamet igen, några som stod där är mina vänner som nu kommer ombord igen. Advance teamet

Voyager 40 Teneriffa - Senegal, Dakar
fredag 9 augusti 2019 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Jag sitter just nu på däcket framför ” bryggan” den stor förarhytten, och skådar ut på ett öppet Atlanten, ett stort hav som sträcker sig längre än jag kan förstå. Vi är på väg till Dakar, Senegal. Himlen är blå och jag ser många flygande fiskar i vattnet, ”flying fish”,

Voyage 39 Las Palmas - Santa Cruz

Jag kom fram till Las Palmas på kanarieöarna förra fredagen och då hade de precis tagit upp Africa Mercy från dorrdockan och lagt ner skeppet i vattnet. Vi var ca 100 besättningsmän som anlände den dagen och fler skulle komma och kommer ombord, mrn just nu är vi runt 250. Vi står just nu

Senegal 2019/2020 med Onboarding i Texas

Dag 137 av 261