Tre Pensionärer på vift

torsdag 29 augusti 2019 - söndag 29 september 2019

Upptäcka nya områden i Frankrike och naturligtvis besöka favoriterna Vi ska naturligtvis ha jätte roligt, mysigt, uppleva, lära, äta gott och dricka gott. Vi längtar.

Slutet på Resan
fredag 27 september 2019 - Strukkamphuk, Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Vi har besökt Epernay, strosat runt bland Champagnehusen och njutit av champagnen.En snabbis till Reims på vägen norrut.Stannade några dagar i Ahr området, det nordligaste rödvinområdet. Vi blev båda mycket positiva till området, små mysiga byar (inte alls så turistiga som vid Rhen

Resan norrut påbörjad
torsdag 19 september 2019 - Briare, Centre, Frankrike

Kom iväg tidigt och åkte små vägar i jakt på vingårdar. Stannade vid en och togs emot av en mycket trevlig dam.  Hon var mest intresserad av Nikki och glömde oss när hon kelade och busade med Nikki. När även vi fått hennes uppmärksamhet visades vi först runt i produktionen Hade tur

Underbara dagar vid Medelhavet

Vi har haft underbara dagar här vid spanska gränsen och i kanten av Pyrenéerna. Har kopplat av med läsning och njutit av utsikten naturligtvis ett dopp eller fler. Vi bor ca 1 km från en jätte mysig liten stad, Collioure , med många fina mysiga gränder och vackra hus. Hit puttrar

Chateauneuf-du-Pape

Nu ska vi spendera några dagar i Chateauneuf du pape där bland de godaste vinerna kommer ifrån enligt vår smak. Bor 1-2km från centrum en mycket trevlig cykeltur genom vinfälten där det skördas för fullt. Har idag smakat många varianter, finns ju lita att välja mellan, eftersom det finns

Dagarna i Beaune
lördag 7 september 2019 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Våra dagar i Beaune har som vanligt handlat om mat och vin. Denna gång gjorde vi en vinprovning på några riktiga rariteter med prislappar från 20 euro till 109 euro, en rolig upplevelse. Efter det gick vi till en restaurang vi besökt förut, med riktigt god och vällagad mat höll fortfarande