Tågluff med barn i Europa

söndag 7 juli 2019 - måndag 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Sista etappen hemåt!
måndag 29 juli 2019 - Sverige

Då gör jag ett nytt försök. Mitt förra inlägg lyckades försvinna...😟Vi kom fram till Berlin. Gjorde Berlin. Nä det gjorde vi inte 😂🤣😎Vi låste in våra  väskor och tog oss ut från stationsområdet. Kom en liten bit bort längs floden. Hittade ett ställe med mat, dricka och

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Del ett av hemresan. Någonstans i Tyskland.
söndag 28 juli 2019 - Tyskland

Vi kom upp och kom iväg i god tid till tåget. Visade sig vara två tåg ihopsatta, vad nu termen för det är...😉 Men det blev struligt för vissa som inte hade koll på tågnummer och letade efter rätt tågvagn. Vi hade dessutom några som satt på våra platser som till en början inte

Sista dagen!
lördag 27 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Tjolahopp! Nu är snart äventyret slut! Men först en dag i München!Det började med det utlovade regnet! Så vi stressade inte ner för att äta frukost. Efter intaget av frukost så var det uppehåll och vi knallade iväg mot tyska muséet! Det var en bit! Men vem gillar inte lite promenader?

En varm dag i München 🌡🌞🍻
fredag 26 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Det blev en heldag på stan! Bor man typ vid tågstationen och går hela vägen till Englische garten så blir man på stan hela dagen! Särskilt i den här hettan! Linnea, pappa, Pontus och Ida badade med alla andra Münchenbor i floden som rinner genom parken. Det var nog skönt! Men jag blev en

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Då tog vi vårt pick och pack och åkte till Tyskland😃
torsdag 25 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Vilken varm natt vi haft! Tror inte det blev svalt någon gång under natten som var. Så alla vaknade kokta och kanske inte så utvilade vi velat.. Men lite härlig frukost och massa kaffe på det så funkar allt🤪🤗😎Sen packade vi våra väskor. Försökte få våra härliga barn att inse