Äventyr´19 Jubileum

söndag 20 oktober 2019 - fredag 22 november 2019 Äventyr´19 Jubileum

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Dag 27, Utmana sig själv, avsluta en bucketlist och en gummisnodd, Queenstown
torsdag 14 november 2019 - Nevis, Otago, Nya Zeeland

Genom hela livet så är vi vana vid att ta beslut. Ibland så kan de kännas självklara, ibland så kan det vara ett måste, ibland så kan det vara både bra och dåliga och sedan finns det några beslut som aldrig borde ha fattats.Dagens utmaning var en sammanslagning av alla dessa varianter.

Dag 25, 15 000 fötter, Queenstown
tisdag 12 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Uppe med tuppen för idag var det fyra år sedan sist. Inte att jag var uppe med tuppen utan den utmaning som jag skulle genomföra idag. För fyra år sedan körde jag en rostig Range Rover till på andra sidan ön av Kaui (en av öarna inom Hawaii). Jag hade tidsbrist med att hinna till deadline

Dag 19-22 En lugn, stolt och självständig lillebror som heter Kiwi, Wellington
söndag 10 november 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

För mig så har allltid New Zealand varit en plats på jorden som aldrig syntes på den där runda jordgloben eller den platta atlasen som fanns i skolan. Jag minns att jag var nyfiken på vad ingen ville tala om eller ännu mindre ville visa vad som fanns där på den skuggade sidan eller ängs

Dag 23-24, Sagolik natur, snö på sommaren och Gandalf, Queenstown
söndag 10 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Queenstown brukar kallas jordens Playground. Det var här som flera äventyr/utmaningar etablerades för första gången. Ett exempel är Bungy Jump, dvs man kastar sig ut i luften med ett gummiband fäst vid anklarna. Hur udda det än låter så är det en våt dröm för några människor.Själva

Dag 17-19, Se stressen såsom en turist, Sydney
torsdag 7 november 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Om man kommer till Sydney och ska bo i de centrala delarna, Downtown eller business district så är det både enkelt och bekvämt att ta tåget på den gröna linjen. Det kändes för en gång skull lite bekvämt att på under en timme hitta fram till var jag skulle bo, mkt tack vare att jag för