Balkan tajm 2

lördag 6 juli 2019 - lördag 13 juli 2019 Balkan tajm 2

Kroatien, Tučepi en vecka med Strandqvistarna och Schultzarna.

Dag 4 - Klätterdag?
tisdag 9 juli 2019 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi hade bokat en taxi för 7 pers till 05:50 för att åka till Brela för att klättra. Jag vaknar dock 03:00 av att himmlen öppnar sig.Jag springer upp och ut på balkongen och hämtar in min sarong och mina badshorts som hängde på balkongräcket. Det var dyng sura. Även våra stolsdynor och

Dag 3 - Båtutflykt - Hvar och Brac
måndag 8 juli 2019 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi gick upp vid halv åtta, handlade lite bullar och käkade frulle på ballen. Sen var det dags att ge sig av mot hamnen.08:45 avgick båten och seglade mot ön Hvar. Vi satt på andra våningen där bak, under tak. Det var fint väder, solen sken och fåglarna kvittrade.Efter ca 2 timmar kom vi

Dag 2
söndag 7 juli 2019 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

På morgonen gick vi till Konzum o handlade brö, smör o pålägg som vi avnjöt på balkongen. Innan lunch så gick vi på informationsmötet på andra sidan stranden.På vägen tillbaka köpte vi en Burek samt stannade o badade med de andra utanför deras hotell.De hade pratat med Emil, en

Dag 1 - Helsingborg - Göteborg - Split - Tučepi
lördag 6 juli 2019 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi körde hemifrån strax efter tio. Det regnade mer eller mindre hela vägen till Landvetter. Vi lämnade bilen på en långtidsparkering. Aningen kaosartat, vi ställde bilen i myllret, lämnade in bilnyckeln, de frågade inte var vi satt bilen. Jaja hoppas att de vet var bilen är när vi