onsdag 6 november 2019 - fredag 3 januari 2020

Dag 32 av 59

Africa on tour - Jakten på Big 5

...äventyrsdags igen, även denna gång med den Rosa Bussen! 55 dagar med hetta, upplevelser, nya vänner, buss-sova m.m, ja ni vet... Denna resa går till en för mig ny kontinent. Suget av Afrika har väl inte varit det största men har växt med tiden. Nu finns längtan och då är det bara att göra slag i saken! Sagt o gjort! Start i Sydafrika och slut i Kenya, däremellan ska Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi och Tanzania passeras… alla länder hyggligt lugna och utan allt för många oroshärdar. Robben Island, Godahopsudden, Etosha NP, Victoriafallen, Malawisjön, Zanzibar och Maasai Mara är bara några av de platser som ska besökas om allt går enligt plan. Jäkligt spännande! Om det blir bungyjump, vithajsdyk och andra spektakulära aktiviteter får känslor och stämning bestämma, kanske försäkringen också... Ska som vanligt försöka leverera små rapporter löpande men ibland (säger erfarenheten) är det långt mellan fungerande wifi och svårt att få iväg det man vill... Nu kör vi! 

Nummer 3 på plats
fredag 6 december 2019 - Victoria Falls, Matabeleland North, Zimbabwe

Från Maun (Botsvana ) – Victoria Falls (Zimbabwe) Passar på och lämnar en liten rapport när wifit är ok.Turen ut i Okavangodeltat var verkligen speciell, en kanotfärd genom vass och små öppna platser där endast fåglar, flodhästfamiljer, elefanter och bufflar hördes och syntes, annars

Från öken till flod, nu Botswana...
lördag 30 november 2019 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Swakopmund (Namibia)  –  Maun (Botswana) Hej o hå, dags igen för en liten avrapportering i jakten på Big 5 Sen vi lämnade Swakopmund så har Bill o Bull tagit oss till Manu i Botswana där Okavangofloden bildar ett enormt delta. Resan hit har tagit oss genom Namibias nästan obefolkade

Namibia, ett stort men ödsligt land....
onsdag 20 november 2019 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Kapstaden  – SwakopmundBusslivet börjar sätta sig på Bull och alla är med i matchen, härligt att man trots ganska enkla förhållanden och noll kännedom om varandra kan funka så bra ihop.Sen sist, det blev det bara halvvägs upp på Taffelberget då vinden var alltför hård för att gå

Skilda världar i Kapstaden
onsdag 13 november 2019 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej o hå…här kommer en första liten rapport Efter 20 halvjobbiga timmar så var vi äntligen på plats i Sydafrika och Kapstaden.  50 förväntansfulla turister som ska färdas med dom Rosa Bussarna Bill o Bull. Min buss blir Bull med Bosse som chaffis. Bosse, reseledare och chaufför,

Dag 32 av 59
59 Bilder 20 Besökta platser 4 Dagböcker