Landat i Sverige
måndag 5 augusti 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Resdag. Hotellfrukost med Malin och Bethany, sedan stadsbuss till busstationen i Glasgow och därifrån flygbuss till Edinburgs flygplats. En supersmidig bagageinlämning och säkerhetskontroll och sedan väntan på boarding. Lugn och fin flygning enligt tidtabellen och sen rakt in i flygbussen som

Sista natten innan vi åker tillbaka till Sverige
söndag 4 augusti 2019 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Sista heldagen i Skottland! En Road trip från Elgin till Glasgow stod på schemat så det vara bara att sätta fart.Vi började dock med en blixtvisit på Brodie Castle. Resan fortsatte mot och längs med Loch Ness, vi valde att köra ned längs östsidan. I Loch Ness måste man bada tänkte

Hiking och berg
lördag 3 augusti 2019 - Elgin, Skottland, Storbritannien

När Tomas och Annelie sov så vandrade Malin upp för ett berg. Lagom efter frukost kom hon tillbaka och vi vandrade iväg för att ta oss upp för ett annat berg. Totalt vandrade vi mer än 450 höjdmeter upp under våra första 3km. Klättringen utmanade oss olika mycket, men Annelie var klart

Cairngorm
fredag 2 augusti 2019 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Vi lämnade Oban på fastande mage med siktet ställt på Glencoe. Där hittade vi en fantastisk frukostplats vid en flod vid botten av ett vattenfallsprytt berg. Magiskt! Vi tog såklart även en liten vandring här och kikade på en kort film om dalens blodiga historia. I Aviemore blev det middag

Utflykt
torsdag 1 augusti 2019 - Oban, Skottland, Storbritannien

En tidig morgon, en tidig färja, en tidig (och 11 timmar lång) utflykt. Dagens färdmedel blev färja, buss, båt, båt, färja, buss och slutligen färja hem igen. Huvudmålet för dagen var ön Staffa där vi förundrades över vulkanisk sten, besökte Fingal's Cave och spanade förgäves efter

Äntligen i Skottland
onsdag 31 juli 2019 - Oban, Skottland, Storbritannien

Vi startade dagen på engelska östkusten i Berwick-upon-Tweed och avslutade den på skotska västkusten i Oban. Därimellan vandrade vi i fantastisk omgivning längs kusten i St Abbs, besökte Stirling Castle och Wallacemonumentet och körde genom bedårande vacker natur i Loch Lomonds

Börjar närma oss Skottland
tisdag 30 juli 2019 -

En sista frukost i London sedan tåg mot Skotska gränsen, närmare bestämt Berwick-upon-Tweed. Här har vi mött upp Malin som vi ska åka ihop med under resten av vår resa. Vi har under kvällen promenerat på stadsmuren, ätit pizza och kommit näst(!) sist i det lokala pub-quizet.

Buckingham Palace
måndag 29 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Idag begav vi oss åter mot mötesplatsen för vår Buckingham Palace-guidning. Den här gången dessutom på rätt dag. :) Vi fick se flera olika vaktavbyten, dessutom vid olika tillfällen innan det så småningom var dags för vår rundvandring inne i palatset. Vi gjorde vårt bästa för att

Harry Potter and the Cursed Child
söndag 28 juli 2019 - London, England, Storbritannien

En dag helt i teaterns tecken. Tack vare en snäll busschaufför kom vi i god tid till att hämta ut våra Harry Potter-biljetter. Först en drygt 3h lång första del som innehöll både toppar och dalar i storyn för att sedan sluta på en cliffhanger. Efter lite paus och mat var det så dags

Förvirring och improvisation
lördag 27 juli 2019 - London, England, Storbritannien

Vi skuttade upp tidigt och fixade till oss inför dagens rundtur på Buckingham palace. Vi gav oss ut i regnet och tog bussen dit. Väl på plats fanns inte våra namn på listan... Efter lite förvirring kom det fram, vi var inte bokade idag utan på måndag! Försmädligt, ja visst, men tvärt om