Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

fredag 19 juli 2019 - tisdag 30 juli 2019

En typisk typisk svensk småbarnsfamiljs resa till Danmark.

En fantastisk dag med besök
söndag 28 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Regn och åska var det första vi hörde när vi slog upp våra ögon när vi vaknade.Inte vad vi hade tänkt oss när vi skulle få besök i köpenhamn. Carolins kompis Rebecka med familj anslöt sig idag till resan.Vi möttes upp tidigt iförda regnkläder på Rådhustorget. Vi gick ner för

Turister i köpenhamn
lördag 27 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag skulle det bli bra väder men ändå inte för varmt så nu bestämde vi oss för att ta oss runt på div turistmål och upptäckande.Vi började vår tur med att besöka östre anlaeg park, killarna ville se om det fanns någon lekplats, ja vi hittade först en som låg utanför konstmuseet,

Experimentarium
fredag 26 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag hade vi satt vårt mål mot Experimentarium.Vi tog bilen ut mot Experimentarium och väl framme stormade vi in mot entrén för att utforska och experimentera. Det var en väldigt häftig arkitektur invändigt med en stor spiraltrappa klädd i kopparplåt som ledde upp alla fem våningar.Vi

En varm dag spenderas inne
torsdag 25 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Idag skulle det bli varmt så vi konstaterade att vi hanterar nog inte en heldag utomhus.Så ett besök till den blå planeten stod på schemat.Brage som älskar akvarium var full av förväntan och vi som har varit där innan såg fram emot att få besöka det igen.När vi kom dit blev Brages

Älskade väldigt varma stad
onsdag 24 juli 2019 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Det är ingen hemlighet att Köpenhamn är en av våra favoritstäder och vi har längtat efter att få ta med våra barn hit. Hade Carolin inte frusit till is varje gång en dansk försökte prata med henne så hade det inte varit helt omöjligt att det skulle kunna bli en flytt hit.Som vi har