Hemresa
söndag 18 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Upp i ottan, nja halvåtta men det är tidigt för en semestrande familj. Rusade ner och köpte nybakad baguette till frukost. Efter att ha plockat ihop det sista packade vi allt i bilen och körde till flygplatsen där semesterbilen återlämnades. Anlände tio minuter för sent till

Baddag Cala Mesquida
lördag 17 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Badutflykt igen! Tog en lugn förmiddag och kom iväg vid lunchtid. Styrde kosan söderut till Cala Mesquida för dagens strandhugg. När vi kom fram var det mycket bilar... Per gjorde i vanlig ordning en hjälteinsats med att kryssa mellan bilar parkerade till höger och vänster, med och mot

Baddag i Alcanada
fredag 16 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag bestämde vi oss för att återvända till Alcanada, denna gången för att bada. Vi hade lite tur och hittade direkt en parkering och när vi kom ner till stranden var det någon som gick så vi kunde få en tall att ligga under. Denna stranden besöks nog mest av de bofasta, den består

Utflyktsdag
torsdag 15 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Packade och kom iväg före tio med siktet inställt på andra sidan ön. Första stoppet blev uppe i bergen i Valdemossa där vi blev kvar betydligt längre än vi tänkt. Det blir lätt så när en lunch tar en och en halv timme. Det är fantastiskt fina gränder och vyer här uppe. Vi slingrade

Slappardag
onsdag 14 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Vi slappade och badade i hotellets pool, pysslade och läste. Det verkade som om de bytt ut en större mängd vatten i poolen för det var mycket klarare men framförallt mycket svalade. Det var rätt skönt! På kvällen åt vi väldigt god mat på restaurangen längst ut på piren i

Arta - Cala Sa Nau - Cala Esmeralda - Es Moli
tisdag 13 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det blev en intensiv och händelserik dag idag. Redan tjugo över nio på morgonen var bilen packad för dagen och vi begav oss söderut mot Arta och dagens marknad. Vi strosade omkring och bara tog det lugnt. Fick se ett par som tillverkade chips så en påse köpte vi och mumsade i oss innan vi

Manacor, Playa Romantica, Artav
måndag 12 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag var vädret betydligt svalare och vi tog sikte mot Manacor. Innan vi kom dit passerade vi Sineu, en liten fin by. Det är festival denna veckan så mycket är pyntat i rosa. Per tänkte överraska med en liten marknad men när vi kom dit var det bara två stånd kvar, kycklinggrillen och

Bada, bada, bada
söndag 11 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Efter en sen frukost på rummet gick vi ner til hotellets pool. Vi badade, läste, badade ännu mer och hade det härligt. Poolen var nästan lite för varm idag, men vi fann spat och där var det svalare, det var också i princip öde. Någon trodde inte man kunde bli solbränd i skuggan under en

Baddag
lördag 10 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag tillbringade vi hela dagen vid eller i vår hotellpool. Vi lekte, badade, plaskade, spelade kort och läste böcker. Fram emot kvällen tog vi bilen och körde en liten bit norrut till Alcanada. Husen klättrade längs bergssidan och det gick branta trappor ner till havet där familjer hade

Pool jumping
fredag 9 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Sofia sov faktiskt hela natten på luftmadrassen vilket ju var betydligt mjukade än sängen. Nu har det gått så långt att vi funderar på om man kunde köpt sig varsin madrass på Ikea! Efter frukost på rummet tog vi bilen bort till Muro för en baddag i stil. Vi började i havet men här var