Jorden runt 2.0

måndag 7 oktober 2019 - lördag 11 april 2020

Dag 63 av 188

Jorden runt 2.0

Sista chansen innan förskoleklass börjar, långledig med lilla familjen. Två föräldrar och en 5 åring planerar att fara till Australiens västkust, bila Darwin-Perth fira julen på Manly, se gubbarna på Påskön och nånstans däremellan ett stopp i Sydamerika. Kanske Bali, det visar sig.

Sol, poolen -paus- sol, stranden hem.
måndag 14 oktober 2019 - Kuta, Bali, Indonesien

Bor på Un's hotell i Kuta. Herr B läste om det i en reseblogg.   En fin lummig innergård med pool. Tyst och skönt, du hör inget av mopederna utanför. Frukosten serveras på restaurangen Balkongen bredvid ( The Balcony) . Det är varmt,  vi har ett rum utan AC , det finns en bra fläkt men

Senast aktiv - från Lembongan, Indonesien
Så skönt med värme- utom när du bär tung väska
onsdag 9 oktober 2019 - Singapore

Vi landade efter en natt på flyg, en sov hela resan, en annan 4 timmar den tredje inte alls. Blir ett spännande dygn. Vi började vår dag på flygplatsen, här finns allt. Inte bara frukost. Hela övervåningen är en upplevelse i sig själv. ( inne i själva Jewel, typ stort shopping mall)

Senast aktiv - från Lembongan, Indonesien
Flyg, paus, flyg lite längre paus...Sen flyg igen
tisdag 8 oktober 2019 - Doha, Qatar

Resan börjar med ett stopp och en övernattning i Doha, vid Säkerhetskontroll och immigration såg vi landslag från Colombia och flera andra länder. Friidrotts en slutade igår. Tre trötta resenärer la sig vid 02.00 i skön säng på Gyllene Tulpanen. ( Golden Tulipe Hotel) vi gick i värmen