Mare Nostrum 2.0

lördag 10 augusti 2019 - torsdag 15 augusti 2019

Fortsättning på vårens resa i de gamla svenska områdena i öster. Nu bär resan av till de svenska besittningarna i söder, Wismar och Stralsund.

The Thirteenth Warrior
torsdag 15 augusti 2019 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Den korta semestern till norra Tyskland är nu över. Resan började som en tur för att åka och köpa alkohol till min 40årsfest men utvidgades till en resa i gamla svenskmarker som en fortsättning på vårens resa till Baltikum. Våran sista dag började men en god frukost på Schloß Gamehl

Last Argument of Kings
onsdag 14 augusti 2019 - Wismar, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Onsdagen började med en väldigt god frukost i Schloß Gamehls matsal med utsikt över trädgården. Vi gick runt en kort sväng samma trädgård innan vi på förmiddagen lämnade slottet för en dagsvistelse i Wismar. Denna gamla hansastad som likt Stralsund varit i svensk ägo i mer än 150

Castle Greyskull
tisdag 13 augusti 2019 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Tisdagen började för min del med presenter på sängen . Jag fyllde fyrtio år och min sambo hade på resan tagit med en massa fina paket jag fick öppna när jag vaknade. Efter denna mysiga start så åt vi återigen en rejäl frukost och packade ihop vårat bagage. Det blev två nätter i

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
It was the greatest beer in all ze world
måndag 12 augusti 2019 - Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

I Stralsund har vi bokat in oss på Carl Wilhelm Scheeles gamla bostad, denna heter nu Romantik Hotell Scheelehof och ligger nära allt i Stralsunds gamla stad. Scheele föddes i Stralsund under tiden staden var svensk och kom sedan att bo i Sverige och han dog till sist i Köping efter att ha

Tropical heat
söndag 11 augusti 2019 - Prora, Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Vår första dag på Rügen började som brukligt med frukost på hotellet vid nio. Eftersom vi anlände först vid 23 på lördagen och planerade ge oss iväg vid 10 på söndagsförmiddagen så hade vi bokat ett enklare hotell i Bergen auf Rügen. Men Gesellschathaus som det hette var helt okej