El Camino de Santiago

söndag 18 augusti 2019 - torsdag 19 september 2019

Dag 4 av 33

Vandra Camino Frances med Bengt Lövström. Start i Frankrike, St Jean Pied de Port, målgång i Spanien, Santiago de Compostella. Sträcka ca 800 km.

Dag 3
tisdag 20 augusti 2019 - Cizur Menor, Spanien

Gårdagens middag var en speciell upplevelse. Till förrätt fick vi in ett stort fat med tonfisksallad, såg ut som om det skulle vara för fyra personer. Vi tänkte att det kanske är allt men då salladen var uppäten kom det in en hel, ugnstekt kyckling men ingenting till. Mätta blev vi. Vi

Dag 2
måndag 19 augusti 2019 - Larrasoaña, Navarra, Spanien

Gårdagens middag var mycket trevlig. Vi hade turen att dela bord med ett syskonpar från Oklahoma, en kvinna från Italien och en ung kille från Budapest. De andra middagsgästerna kom och gick men vi satt kvar och pratade. Så härligt att träffa personer från alla världens hörn. Nattsömnen

Dag 1
söndag 18 augusti 2019 - Roncesvalles, Navarra, Spanien

Då har vår vandring startat, 80 mil framåt finns Santiago de Compostella. Vi landade i Biatrizz vid 15 tiden igår. Träffade ett finlandssvenskt par från Jakobstad som vi delade taxi med till St Jean de Port. I staden var det karneval och fullt ös men det blev en tidig kväll för vår del.