Vår stora Japanresa 2019

torsdag 26 september 2019 - fredag 18 oktober 2019 Vår stora Japanresa 2019

Resdagbok för vår stora och efterlängtade Japanresa. Under 22 dagar kommer jag och min sambo att resa runt i Japan. Vi planerar att besöka följande städer/byar: Tokyo Nikko Magome Tsumago Takayama Kanazawa Kyoto Osaka Vi hoppas på att det är en skön mix av stort och litet, urbant och lantligt, gammalt,traditionellt som nytt och högteknologiskt.

Inte många dagar kvar...
måndag 14 oktober 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hej! Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags att åka hem. Både jag och David har blandade känslor inför detta. Det ska bli skönt att komma hem och inte flänga runt och gå cirka 20000-25000 steg om dagarna men vi vill samtidigt inte åka hem ifrån Japan. Igår så var det

Japans vackraste trädgård
torsdag 10 oktober 2019 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Hej! Tidigt imorse så gav vi oss iväg ifrån Takayama för att åka till Kanazawa. Takayama var helt fantastiskt då vi fick uppleva deras skördefest. På morgonen så började vi med att få till Takayama utomhus museum där de hade byggt upp en japansk by i historisk anda. Väldigt

Trötta...
måndag 7 oktober 2019 - Tsumago, Nagano, Nagano prefektur, Japan

Nu har vi äntligen gått färdigt en bit av Nakasendo-leden. Det var så mycket mer kuperat än vad vi hade tänkt oss. Även om leden bara var på 8.6 km så tog det ändå 3 1/2 timme för oss att gå. David traskade på med raska ben medans jag släpade efter som en utmärglad disktrasa. Här

Tiden går fort
lördag 5 oktober 2019 - Kamiyamadaonsen, Nagano, Nagano prefektur, Japan

Hej!​​​​​​Tiden går fort när man har roligt. Det var ett par dagar sedan vi gjorde ett inlägg så nu är det dags igen. Vi har lämnat Tokyo och befinner oss i en liten "Onsen" stad i dem japanska bergen. Just nu sitter vi i våra japanska morgonrockar som kallas för Yukatas och

Museum och Izakaya
tisdag 1 oktober 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Hej! En liten uppdatering från oss på andra sidan av jorden. ​​​​ Vi började dagen med att köpa lite frukost på Ueno station för att sedan sätta oss i Ueno park och titta på folk och äta i lugn och ro innan vi gick till Tokyos National museum. Tiden gick snabbt idag och vips så