Italien

lördag 28 september 2019 - lördag 28 september 2019

Pappa o jag i Italien

Sista dagen
onsdag 2 oktober 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Hej! Vår sista dag började med ösregn men sen blev det mer o mer sol så inget att klaga på.Frukost var bra även på hotell City. Men p g a vädret stannade vi inomhus ett tag och passade på att vila, packa o läsa. Efter Utcheckning lämnade vi cabinväskor  i reception medan vi gick ut

Båttur och Dezensano
tisdag 1 oktober 2019 - Desenzano del Garda, Lombardiet, Italien

Hej! Idag har vädret varit blandat men mestadels soligt, kanske runt 23 grader i snitt. Det passar mig utmärkt.Efter frukost och utcheckning  köpte vi båtbiljetter och satte oss vid hamnen o väntade på vår båt till DezansanoVi åkte  typ en flygbåt som tog 2 timmar.  Lite skakig men

Bergbana och födelsedag
måndag 30 september 2019 - Malcesine, Veneto, Italien

Hej!Idag är det pappas födelsedag. Jag grattade honom med en tidning o biljett till Joe Labero. Sen hade vi långfrukost med relativt mycket att välja på. Kakor ingår alltid i frukost härVi åkte sen bergbanan ”Funivia Malcesine ” upp till berget Monte Baldo. Rätt lång kö men

Dag 2 var nästan helt smärtfri
söndag 29 september 2019 - Malcesine, Veneto, Italien

Hej!: Jag hörde mkt av trafiken o folk pratade o skrek utanför vårt hotell Albergo de Svolta natten som gick.Men sov nog ändå 5-6 Tim i en ovanligt skön hotellsäng. Stort plus för det.Frukost var också bra men ett minus var att personalen var usel på engelska.Beställde taxi till

Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige
Första dagen var inte problemfri
lördag 28 september 2019 - Brescia, Lombardiet, Italien

Hej!Min käre sambo o mina ljuvliga döttrar lämnade pappa o mig vid tåget.Vi började alltså resan med tåget från Svarte till Kastrup utan några problem alls.Även på flygplatsen flöt det på bra och det var skönt att vi hade gott om tid på oss. Vi åt god lax på ett ställe som hette