Tripp till New York 191020-191027

söndag 20 oktober 2019 - söndag 27 oktober 2019

En veckas vistelse i New York

Fredag 191025 New York
fredag 25 oktober 2019 - New York, USA

Fredag 191025 New YorkBörjar där jag slutade igår.. Matchen mellan New York Rangers och Buffalo Sabres I Madison Square Garden. Arenan ligger tvärs över gatan från vårt hotell. Underbar arena som tar 20000 pers. Mtachen slutade 6-2 till Rangers. Henke spelade hela matchen. Ställdes inte på

Torsdag 191024 New York
torsdag 24 oktober 2019 - New York, USA

Torsdag 191024 New YorkIdag blev det en tur till Brooklyn. Tog tunnelbanan över till Brooklyn. Strosade runt lite i väldigt lugna fina bostadskvarter innan vi kom till en utsiktsplats mot hela Manhattan Skyline. Fantsatisk utsikt. Såg helikoptrarna lyfta och susa runt, blev otroligt sugen att

Onsdag 191023
onsdag 23 oktober 2019 - New York, USA

Onsdag 191023Idag hade vi tänkt åka till Ellis Island , där vi inte varit förut. För den som inte vet så är det dit alla invandrare kom förr i världen (typ Karl-Oskar). Finns ett museum där. Resan dit går via Liberty Island (där Frihetsgudinnan står). Frihetsgudinnan har vi besökt

Tisdag 191022 New York
tisdag 22 oktober 2019 - New York, USA

Tisdag 191022 New YorkIdag blev det besök vid FN-huset och rundvandring med guide där.Intressant att vandra runt och besöka dom salar som man brukar se på TV.Bl.a salarna där säkerhetsrådet och generalförsamligen sammanträder. Det ger onekligen ett nytt perspektiv på FN när man varit

Måndag 191021 New York
måndag 21 oktober 2019 - New York, USA

Måndag 191021 New YorkEfter frukost blev det promenad till Hudson Yard och därifrån promenerade vi hela Highline. Highline är en nedlagd, uppbyggd järnväg som använts för transporter till bl a Meat Packing District. Järnvägen är omgjord till promenadstråk med planteringar, träd