Kryssning i Karibien

lördag 26 oktober 2019 - söndag 10 november 2019 Kryssning i Karibien

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Washington - München
söndag 10 november 2019 - München, Bayern, Tyskland

Det var eg en ganska kort Atlantflygning men kändes som en evighet. Satt vid toan så kunde knappt fälla sätet alls. Tur vi slängde i oss en macka på flygplatsen för det var en oaptitlig sörja vi serverades. Sovtiden varierade mellan noll och två timmar så förhoppningen är att vi sover

Hemresa
lördag 9 november 2019 - Washington, USA

Sov ända till nio innan vi åt en sista våffelfrukost före avfärd. Packade sedan väskorna och det var verkligen på millimetrarna att vi fick igen dem. De stora väskorna vägde in på 19,5 kilo och de små på drygt tio. Dessutom är handbagagen fulla. Rekordet är nog Sofias handbagage på

Slappardag
fredag 8 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag blev det sen frukost med våfflor såklart! Tillbringade förmiddagen med att slappa på rummet och göra skolarbete innan vi begav oss ut med taxi. Per hade bestämt sig gör att köpa en ny iPad. Vi hittade också två enorma affärer med partygrejer och pyssel så nu har vi handlat till

Land i sikte!
torsdag 7 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Inatt fick vi dra tillbaka klockan en timme vilket var tur eftersom vi ar i första gruppen och skulle promenera av med vårt bagage redan kl 07:30. Klockan 6 ringde klockan och vi fick masa oss till frukosten där vi möttes av soluppgång samtidigt som vi ankom till Fort Lauderdale. Sedan

Till havs II
onsdag 6 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag försov vi oss nästan men halv tio kom vi iallafall iväg till frukosten. Efter frukosten rusade barnen till kids club för att färdigställa äggfarkosten innan tävlingsdags. Per och jag gick en vända ner till deras stora rea för att titta. En blus till julmiddagen inhandlades. Tio