Washington - München
söndag 10 november 2019 - München, Bayern, Tyskland

Det var eg en ganska kort Atlantflygning men kändes som en evighet. Satt vid toan så kunde knappt fälla sätet alls. Tur vi slängde i oss en macka på flygplatsen för det var en oaptitlig sörja vi serverades. Sovtiden varierade mellan noll och två timmar så förhoppningen är att vi sover

Hemresa
lördag 9 november 2019 - Washington, USA

Sov ända till nio innan vi åt en sista våffelfrukost före avfärd. Packade sedan väskorna och det var verkligen på millimetrarna att vi fick igen dem. De stora väskorna vägde in på 19,5 kilo och de små på drygt tio. Dessutom är handbagagen fulla. Rekordet är nog Sofias handbagage på

Slappardag
fredag 8 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag blev det sen frukost med våfflor såklart! Tillbringade förmiddagen med att slappa på rummet och göra skolarbete innan vi begav oss ut med taxi. Per hade bestämt sig gör att köpa en ny iPad. Vi hittade också två enorma affärer med partygrejer och pyssel så nu har vi handlat till

Land i sikte!
torsdag 7 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Inatt fick vi dra tillbaka klockan en timme vilket var tur eftersom vi ar i första gruppen och skulle promenera av med vårt bagage redan kl 07:30. Klockan 6 ringde klockan och vi fick masa oss till frukosten där vi möttes av soluppgång samtidigt som vi ankom till Fort Lauderdale. Sedan

Till havs II
onsdag 6 november 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag försov vi oss nästan men halv tio kom vi iallafall iväg till frukosten. Efter frukosten rusade barnen till kids club för att färdigställa äggfarkosten innan tävlingsdags. Per och jag gick en vända ner till deras stora rea för att titta. En blus till julmiddagen inhandlades. Tio

Till havs I
tisdag 5 november 2019 - Aruba

Inledde med en sen frukost så vi missade frukt och grönsakskarvningen men fick iaf fotat allt fint de gjort. Barnen fortsatte med skattjakten medan Per påbörjade frågesporten, kan väl sägs att det gick sådär för oss. Hoppade över lunchen till förmån för afternoon tea. Väldigt goda

Divi beach Aruba
måndag 4 november 2019 - Aruba

Idag ankom vi till vårt kära Aruba. Vet inte om de håller på att bygga om kryssningsterminalen eller varför vårt och det andra fartyget fick lägga till i hamnen istället. Det var dock närmare till centrum så det var bara positivt. Vi började med att gå bort till den lokala marknaden

Snorkling på Bonaire
söndag 3 november 2019 - Bonaire, Karibiska Nederländerna

Runt lunchtid la vi till vid Bonaire och vi skyndade oss bort mot vår utflykt för dagen. Ulf från Norge mötte upp vid grinden och släppte in oss på resorten och visade oss bort mot båten. Vi var cirka tjugo som skulle med på katamaranen idag. När alla passagerare och väskor var

Grenada båttaxi
lördag 2 november 2019 - Grenada

Här angjorde vi kajen punktligt klockan sju på morgonen och eftersom vi alla var tvungna att vars tillbaka senast halv två var det bara att sätta väckarklockan på ringning. Vi tog vattentaxi bort till stranden Grand Anse som var jättefin. Vi hittade ett seagrape-träd som gav fin skugga,

Dominica
fredag 1 november 2019 - Dominica

Efter att ha ätit frukost tog vi en promenad på däck för att titta lite in mot land innan vi gjorde oss i ordning för ett landhugg. Här är stränderna svarta och ser inte så inbjudande ut. Regnmolnen hängde tunga över bergen när vi gick till hytten och packade ihop oss för att besöka