Körresa till Berlin

lördag 26 oktober 2019 - tisdag 29 oktober 2019 Körresa till Berlin

Nu är det dags! Kören åker till Berlin för att sjunga lite. sen blir det rätt mycket ledig tid som jag inte vet vad jag ska göra av. Men det ger sig! Ska bli kul och spännande. Förutom vår egen körledare/musiker, Lars Beckman så har vi med oss Stefan Fred och en sångsolist Viktoria Knutsson. Så vi har laddat! Kanske bäst att börja packa. Ska med en spårvagn kvart över sex i morgon bitti!!!!! Det är tidigt!!!! Nu gäller: Packa, sova!

Frukost
måndag 28 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Idag blev det en riktig hotellfrukost. Så just nu är jag mer än nöjd.Det är tre kvart ledigt innan bussen avgår till Domkyrkan där vi ska ha vårt första gigg.

Sjungningar
måndag 28 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Vi klädde om och hade uppsjungning i bussen. Det skulle inte vara tid till det i Domkyrkan. Utanför kyrkan blev vi tittade på och fotograferade. Även vi själva passade på att låta oss bli fotograferade. Kan vara bra att ha ett körfoto även om en del av oss har fel kåpor!Vi hade, före

Bussrundtur
söndag 27 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Man sov gott på detta hotell som heter Holiday Inn Express West city.När vi kom ner till frukosten var där smockat med folk.Det var svårt att få en överblick av vad som fanns.När jag äntligen kom fram så var där en massa tomma byttor.  Ingen fil eller yoghurt. Bara ett enda vitt bröd.

Middag, söndag
söndag 27 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Middag, söndagSamling i hotellvestibulen och sen avseglade vi i blandad tropp till Restaurang Ambrosius. Tysk mat, gjorde de reklam för att dom hade, på utsidan.Maten var förbeställd så det behövde vi inte befatta oss med. Dricka beställde vi där och då.Potatissoppan i buljong var

Buss
lördag 26 oktober 2019 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Så är vi på g. Det blev spårvagn till Skolgatan där bussen väntade. Nu har vi hämtat upp Lars i Linköping och nästa stopp blir Markaryd.