Thailand igen då

söndag 27 oktober 2019 - söndag 10 november 2019

Nybadade
torsdag 7 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Efter att snart ha tillbringat två veckor på bitchen och poolen så drog vi iväg till ett vatenland idag. Smågrabbarna ville åka lite vattenrutschkana och jag med för den delen,En lokalbuss tog oss till platsen som ligger ett par mil från där vi bor.Ingen AC på bussen så vi valde att

Sällskap till Sally
onsdag 6 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag tog vi oss en liten utflykt till skogen, eller djungeln som det tydligen heter här.Det var jättespännande kan man lugnt säga. Jättehöga palmer och smala stigar överallt. Kom att tänka på Djungelboken på julafton - så levde mig in som Mowgli... Myror är inte gott!Sen var det visst

Hörselproblem
tisdag 5 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Den här dagen började då inget vidare. Upptäckte till frukost att hörapparaten var trasig och att tinnitusen var i full gång...Bet ändå ihop och gick ner till stranden med familjen. Kerstin hade bråttom som vanligt och gick lite före.Vår trevlige vaktmästare var ute och sopade lite på

Idag och inte igår
måndag 4 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag blev det en tur med en Tuk-tuk till flygplatsen i Bangkok. Inget dumt färdmedel det där inte. Lagom stor och man får njuta av naturen på ett helt annat sätt med alla dofter och ljud från bilarna som swishar förbi runt en...Men vad gjorde jag på flygplatsen då undrar ni? Och även om

Utflykt till staden
fredag 1 november 2019 - Bangkok, Thailand

Idag gjorde vi en utflykt till Thailands huvudstad Bangkok. Avståndsnässigt är det som att åka till Köppis från Örebro. Men här slutar likheterna. I Bangkok finns varken Tingshus eller Rydbergsdal. Och hur jag än letade hittade jag inte Lådan heller.Bangkok är en ganska stor stad med hus