Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

lördag 2 november 2019 - lördag 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

Riktigt bra tågtur och fantastiska dagar hos Familjen Gedda i Inverness
söndag 17 november 2019 - Chicago, Illinois, USA

Efter några härliga dagar i Flagstaffområdet tog jag mitt pick och pack och gitt till stationen i Flagstaff mycket tidig morgon den 11 november. På stationen møtte jag Julie som faktiskt skrivit en bok om att resa med med Amtrak "Adventures on Amtrak: Traveling on the Soutwest Chief Los

Senast aktiv - från Chicago, Illinois, USA
Jag tycker om att klättra i berg
onsdag 13 november 2019 - Sedona, Arizona, USA

HejEfter turen til Walnut canyon fortsatte min tid i Flagstaff med en tur til Sedona och mer hiking. Sedona visade sig vara helt fantastiskt kanske till och med än mer vackert än Grand Canyon (varfør hade jag inte hørt talas om detta ställen innan). jag møtte faktiskt inga Europeer men

Senast aktiv - från Chicago, Illinois, USA
Vad sjutton har hänt med mig?
söndag 10 november 2019 -

Dagen hann knappt børja innan dagens førsta katastrof var ett faktum :-). När jag vaknar hør jag et avlägset blup, blup, blup - tänker att det har väl regnat så det droppar väl någonstans..Tar mig upp och ska i bad.. Då ser jag (utan linser) att golvet i dushen ser alltså rätt gult

Senast aktiv - från Chicago, Illinois, USA
Blev visst lite før mycket Pippi Långstrump som barn, eller något :-)
lördag 9 november 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Grand Canyon dag 1Jep, precis som jag skrev häromdagen så bestämde jag mig for att gå den førsta morgonen till Grand Canyon.. och det blev visst frilufsliv på riktigt kan man säga.. Skulle på vägen køpa park-pass här i Tusayan men där var inte øppet så det fick bli på vägen vid

Senast aktiv - från Chicago, Illinois, USA
Det kan hagla på tvären också i Flagstaff nära Grand Canyon :-)
torsdag 7 november 2019 - Tusayan, Arizona, USA

Efter en riktigt bra tågresa som också inkluderade en trerätters middag igår kväll (jag tjänar ju nästan pengar på att åka tåg) så landade jag kl. 05.19 i Flagstaff. Man kan säga en sak om Flagstaff kl 05.19 - Det är øde.. Men efter några minuter blev där ljus i vänthallen och man