Mauritius T&R

lördag 16 november 2019 - fredag 29 november 2019 Mauritius T&R

Gandalf Grå & Claire besöker tre av kusterna runt ön under 13 dagar.

Hemma hos Sixtensvassaklor
lördag 30 november 2019 - Bålsta, Uppsala län, Sverige

Torsdagen var en mulen dag på eftermiddagen och vi lyckades återigen tigga till oss a la carte restaurangen istället för buffén. God mat igen, men servicen tog nu tid, men det har vi ju...Mot efterrätten dunkade dock utebion igång med en typ Marvelfilm, så istället för skön reggae från

Resetips Mauritius
fredag 29 november 2019 - Mauritius

Alla är uppfödda med engelska och franska, så det är lätt att göra sig förstådd. Kan du kreol kommer du ännu längre in på lokalbefolkningen som till stora delar är indisk ursprung.Kreditkort funkar på alla restauranger vi varit på utom en foodtruck på stranden. Här slipper du

Lättja och snorkling
torsdag 28 november 2019 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Så god mat det har varit under denna semester! Mycket fisk och skaldjur har det blivit.Sista heldagen tillbringades under parasoll  och med hotellets snorklingsutflykt till revet, bägge deltog i touren där vi släpptes av i strömmen och sedan bara gled över revet, ganska kraftig ström med

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Vi var inte riktigt redo för fys
onsdag 27 november 2019 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

04.50 ringde Claires mobil, lite väl tidigt. Fördelen var att vi fick se soluppgång ur havet. Lunchboxen från Tamassa Resort var fint paketerad, men det är ibland som på jul, ni vet, stora paket kan ibland vara vilseledande. Innehållet var 4 torra croissant, 2 små, små äpplen och 2

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Are you sure? och en tobleroneincident
tisdag 26 november 2019 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Vi har nu lämnat nord-, nordvästkusten för södra delen av Mauritius. Sista dagen i Mont Choisy lästes bok (Binas historia resp. Lennart Johanssons memoarer -gissa vem som läste vilken bok), lyssnades på pod och övades på det franska språket. En ny "Are you finished"- klassiker höll på