Sydamerika 2019-2020

tisdag 3 december 2019 - måndag 20 januari 2020

Bussluffning genom Brasilien, Paraguay, Argentina, Chile och Uruguay. Julen hoppas vi fira i Valparaiso, Chile, och nyår i San Carlos de Bariloche, Argentina. Resplanen är spikad, men det finns plats och tid för avvikelser, speciellt efter nyår. Eftersom december-januari är högsommar i södra Sydamerika är det semestertider med mycket folk i rörelse. Hoppas ni vill följa med på resan!

18 - 19 januari 2020
söndag 19 januari 2020 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Lördag 18 – söndag 19Efter 6,5 timmars bussresa och 30 minuter med taxi kom vi fram till vårt hotell vid Copacabanastranden. Älskar när personalen kommer ut till taxin, välkomnar och tar hand om bagaget. Vid incheckningen berättade vi att vårt flyg går först 22.50 imorgon kväll. Vi

Fredag 17 - lördag 18 januari 2020
lördag 18 januari 2020 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Fredag 17 januari 2020På morgonen – jag vaknade vid 6-tiden – hade vi lämnat havet och det var skog på båda sidorna. Fortfarande många vilda bananträd. Mulet och stundtals regn. Ibland såg vi inte bergstopparna för molnen gick så lågt. Ingen bebyggelse alls. I området efter Curitiba

Måndag 13 - onsdag 15 januari 2020
onsdag 15 januari 2020 - Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasilien

Måndag 13 januari 2020 Alltid spännande att vakna i en ny stad. Dessutom i ett nytt land. Idag skall vi träffa Erics amatörradiokompis Carlos, /CX7CO / SM0KCO) som bor här i Montevideo. Han kom till Sverige 1975, arbetade bland annat på Ericsson och bodde i Sverige i 30 år innan han

10 - 12 januari 2020
måndag 13 januari 2020 - Montevideo, Uruguay

Fredagen den 10 januari 2020 Igår kväll var klockan över midnatt när vi skulle lägga oss. Kollade mobilen och fick se ”10 januari”. Eric, vi har bröllopsdag! Hade inte haft en tanke på detta!! Vad bra att vi skall på tangoshow på kvällen. När vi vaknade kom sms från min kära

Onsdag 8 - torsdag 9 januari 2020

Onsdag 8 – torsdag 9 januari 2020Lite pirrigt var det. Vi skulle umgås en hel dag med ett par vi aldrig träffat förut. Kunde dom engelska eller bara spanska? Sa till Eric att han måste tänka på att översätta åt mig. Vi gick ned till receptionen strax före kl. 10. Nyduschade och