18 - 19 januari 2020
söndag 19 januari 2020 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Lördag 18 – söndag 19Efter 6,5 timmars bussresa och 30 minuter med taxi kom vi fram till vårt hotell vid Copacabanastranden. Älskar när personalen kommer ut till taxin, välkomnar och tar hand om bagaget. Vid incheckningen berättade vi att vårt flyg går först 22.50 imorgon kväll. Vi

Fredag 17 - lördag 18 januari 2020
lördag 18 januari 2020 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Fredag 17 januari 2020På morgonen – jag vaknade vid 6-tiden – hade vi lämnat havet och det var skog på båda sidorna. Fortfarande många vilda bananträd. Mulet och stundtals regn. Ibland såg vi inte bergstopparna för molnen gick så lågt. Ingen bebyggelse alls. I området efter Curitiba

Måndag 13 - onsdag 15 januari 2020
onsdag 15 januari 2020 - Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasilien

Måndag 13 januari 2020 Alltid spännande att vakna i en ny stad. Dessutom i ett nytt land. Idag skall vi träffa Erics amatörradiokompis Carlos, /CX7CO / SM0KCO) som bor här i Montevideo. Han kom till Sverige 1975, arbetade bland annat på Ericsson och bodde i Sverige i 30 år innan han

10 - 12 januari 2020
måndag 13 januari 2020 - Montevideo, Uruguay

Fredagen den 10 januari 2020 Igår kväll var klockan över midnatt när vi skulle lägga oss. Kollade mobilen och fick se ”10 januari”. Eric, vi har bröllopsdag! Hade inte haft en tanke på detta!! Vad bra att vi skall på tangoshow på kvällen. När vi vaknade kom sms från min kära

Onsdag 8 - torsdag 9 januari 2020

Onsdag 8 – torsdag 9 januari 2020Lite pirrigt var det. Vi skulle umgås en hel dag med ett par vi aldrig träffat förut. Kunde dom engelska eller bara spanska? Sa till Eric att han måste tänka på att översätta åt mig. Vi gick ned till receptionen strax före kl. 10. Nyduschade och

Lördag 4 - måndag 6 januari 2020
måndag 6 januari 2020 - Tres Arroyos, Buenos Aires, Argentina

Lördag 4 – söndag 5 januari 2020Efter regn kommer solsken men oj vad det blåste ute och bara 22 grader varmt. Vilken skillnad mot gårdagens 33. Nu var det redan dags att packa ihop igen. Kl 10 checkade vi ut och fick  ställa in  vårt bagage. Vi fick lov att utnyttja hotellets kafeteria mm

Nyårsdagen - 3 januari 2020
lördag 4 januari 2020 - Las Grutas, Río Negro, Argentina

Nyårsdagen 1 januari 2020Det skulle bli åska och regn på eftermiddagen så vi gick ut redan vid 11-tiden. Stadens gågata är lång och idag var den nästan folktom. Fortsatte på strandpromenaden som är ännu längre. Gick ned till en strand för att känna på vattnet. Svårt att gå ut för

30 - 31 december
onsdag 1 januari 2020 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Måndag 30 decemberEfter en god natts sömn och frukost, bestående av nygräddat bröd, dulce de leche, kvittenmarmelad, en pudding som liknade brylépudding, flingor, mjölk, kaffe och te (tillsammans med väldigt många ungdomar), gick vi ut i staden. Vi hade en hel del ärenden att uträtta

Lördag 28/söndag 29 december
måndag 30 december 2019 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Lördag 28 decemberSista frukosten på altanen och den fina utsikten. Duschade och samlade ihop våra ägodelar. Tog adjö av de rara flickorna, som skött om oss och åkte iväg till bussterminalen vid 12-tiden. Köpte biljetter till Santiago och när vi kom fram efter två timmar var vi tacksamma

26 - 27 december
lördag 28 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

26 decemberDet vi kallar Annandag Jul är här, som i praktiskt taget alla länder, en vanlig arbetsdag. Men det verkade som att många var lediga för det var otroligt mycket folk överallt. Vi tog tåget utefter havet till staden Viña del Mar, som i princip växt ihop med Valparaíso. Vilken fin