Koh Lanta 2019

söndag 17 november 2019 - tisdag 19 november 2019 Koh Lanta 2019

Då var vi äntligen tillbaka till ön. Resan hit gick bra, inte riktigt kommit in i dygnsrytmen än. Så igår sov vi till 11 sen blev det inskrivningssamtal i skolan och idag började killarna skolan på riktigt. Vi har hunnit bada en hel del redan. Det är + 35 i luften och +30 i havet så man behöver inte frysa. Killarna har fått varsin skimboard, typ som skateboard fast i vatten så de inte saknar kickbikesen hemma alltför mycket. Inte helt lätt att styra dem än men med lite träning så. Nu ska jag och Thomas till stranden och chilla lite medans barnen är i skolan.

Adjö för denna gång
torsdag 9 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Då är det slutet på vår resa. Transfern kommer om 1h. Att vi varit här i närapå 8 veckor känns det inte som. Tiden har gått fort och vi har haft det så bra.  Träffat mycket trevliga människor framförallt Tjuck som vi träffade redan när vi var här sist som jobbar på Vila Lanta med

Nyår och dykning
söndag 5 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Nu är det inte långt kvar på vår resa. Nyår firades med nyfunna vänner på Long Beach och hemma hos dem. Vi vuxna umgicks och barnen badade och spelade spel. God mat,trevligt sällskap och fina fyrverkerier. Dagarna som följt har barnen kört 4 hjulingar annars hängt på stranden badat,

Julafton
onsdag 25 december 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I helgen var vi till ett par kompisar på Long Beach barnen badade i deras pool och vi gick sedan ut och åt på en av alla mysiga restauranger på stranden. På julaftons morgon kom thaitomten Axel i tomteluva tomteluva badshorts med paket. Efter det var det dags att åka på snorkeltur till Koh

Julavalutningen
fredag 20 december 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Nu har barnen haft julavalutning här på Sanuk svenska skolan. Det var en fin avslutning med sång, dans och julpjäs. Lukas hade huvudrollen han talade högt och tydligt. Efter det blev det fackeltåg ner på stranden där det blev sång och dans i solnedgången. Så nu är barnen lediga tills vi

Dykt
torsdag 5 december 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Bra i örat så nu var det äntligen dags att dyka! Helt underbart och vara nere under ytan igen! Fick äntligen se Hawksbill sköldpadda! simmade genom grottor och såg massor av vackra fiskar och koraller. Vill se valhaj och Manta Ray innan vi åker hem. Hoppas så! Vi har redan hunnit vara här