Sri Lanka 2019 norra delen

lördag 16 november 2019 - lördag 7 december 2019

Jag och Anders ska åka runt i norra och östra delen av Sri Lanka 🇱🇰

Tåg, vattenfall och strandhäng
tisdag 3 december 2019 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ja då har vi upplevt att åka tåg på Sri Lanka och det behöver vi ju inte göra igen 😜 Tågresan var väl Ifs ganska ok, inte alls vilsam, acceptabel men alldeles för lång. Inledningsvis var det väldigt spännande att stå vid den öppna dörren och se på vackra vyer swisha förbi men i

Bergen är amazing
måndag 25 november 2019 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Då har vi både hunnit med några nätter i bergen och i Kandy. Klimatet i bergen är bäst, ganska svalt (23-25 grader) och frisk luft.vägen dit hade nog inte mått dåligt av ett visst mått av underhåll, det hade även varit önskvärt med en liiite bredare väg. När vi fick möte var min

Trincomalee och Wasgamuwa
fredag 22 november 2019 -

Idag körde vi från Jaffna till Trincomalee som ligger på östra sidan av ön. Längs vägen gjorde vi en del stopp för att spana in hänförande vyer och för att köpa färska frukter 🍉 🍈 från vägförsäljarna, så lyxigt med mango 🥭 och papaya i drivor superbilligt. På kvällen

Senast aktiv - från Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka
Vem har sagt att semester är vilsamt?
tisdag 19 november 2019 - Jaffna, Nordprovinsen, Sri Lanka

Vi har nu avverkat de första fyra semesterdagarna i ett rasande tempo, vi började givetvis med att besöka och bestiga en fästning med onödigt många trappsteg i 300 grader (upplevd temperatur) Fästningen Yapahuwa var byggd 1301 så hyfsat gammal. Praktiskt placerad nedanför en hög klippa