Journey of a lifetime

Dag 118 av 394

Journey of a lifetime

Utegångsförbud
fredag 27 mars 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Karantän för hela befolkningen. Från och med idag har regeringen beslutat om karantän och utegångsförbud för hela befolkningen i Sydafrika i 21 dagar. Man får inte ens gå en promenad runt kvarteret. Dystert!Men solen skiner och jag har instalerat mitt kontor på en terass. Så med vinden

Åter i Sydafrika
söndag 22 mars 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det var inte en helt angenäm resa från Mumbai till Kapstaden. Helst vill ju ingen att man stannar i landet, inte är på flygplatsen, särskilt inte på något flygplan. Man behandlas som pestsmittad om man har ett svenskt pass. Det innebär nämligen att man är från ett infekterat land.Efter

Priviligerade turister
onsdag 18 mars 2020 - Mysore, Karnataka, Indien

Senaste nytt från Indien. Nu har viruset kommit hit och hysterin är lika stor som hemma. i Ooty fick hotellen meddelande om att de skulle evakueras inom 12 timmar och alla turister var tvugna att flytta. När vi undrade vart skakade dom bara på huvudet. ingen vet vad som är på gång att

I väntan på....
tisdag 17 mars 2020 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Vi tog oss med lokalbuss, 4 byten och 11 timmar senare var vi framme i Ooty. Resan började med berg och dalbana som vi misstänkte sedan blev det savannliknande landskap blandat med storstäder. Sista 5 milen klättrade bussen upp för berget i sakta mak och vi klev av på 2200 möh i en trivsam

En berg och dal bans tur jag sällan glömmer
onsdag 11 mars 2020 - Munnar, Kerala, Indien

Men först för att avsluta Maldiverna. Ni har säkert sett flygbilder över runda turkosa öar utspridda i havet. Det är verkligen så häftigt som det ser ut på bild. Vi började avresan med en privat båt kl 05 under en stjärnklar himmel och kompakt tystnad. Väl på flygplatsen hade det