Journey of a lifetime

Dag 82 av 394

Journey of a lifetime

Kandy
lördag 15 februari 2020 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Resan från Kairo till Sri Lanka flöt utan problem. Ett stopp i Oman som jag knappt vet var det ligger på kartan men utifrån reklam på flygplatsen verkar landet ha en hel del att bjuda turister på.Framme på Sri Lanka stannade vi en natt i Colombo. Enligt önskemål hade jag bokat ett rum på

Kulturen som dödar rumpan
tisdag 11 februari 2020 - Saqqarah, Giza, Egypten

Fyra dagar är kort tid om man vill hinna med kulturhistoria i Kairo med omnejd. Efter kamelritten runt Giza platån var kroppen öm och baken mörbultad och det var bara början! Dag 2 bokade vi en tur till saqqara och memphis. Saqqara är området med världens äldsta pyramid, flera olika

På plats i Egypten
torsdag 6 februari 2020 - Giza, Egypten

Resan gick bra! Det var nog tur jag hade ansökt om e-visum till Egypten även om det står att Svanska pass skall kunna ansöka vid ankomst. Incheckningen på Mauritius ville inte släppa igenom mig utan visum. Så turligt nog hade jag enligt rekommendation skrivit ut lappen. Så väldigt

Senast aktiv - från Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka
Sista dagen för den här gången
tisdag 4 februari 2020 - Mauritius

Mauritius är värt ett besök och ett till och igen. Klimatet är behagligt, människorna trevliga och maten god. Vackra kritvita stränder med dom gröna bergen som kontrast, jag kan inte titta mig mätt. Det känns väldigt lyxigt att bara jobba 20 timmar i veckan, och om Falck funderar på att

Senast aktiv - från Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka
En lugn och behaglig vecka
onsdag 29 januari 2020 - Mauritius

Är kvar på mauritius och njuter av tillvaron. Den tropiska regnperioden tog slut för 2 dagar sedan så från hett fuktigt och svettigt är det nu bara hett och svettigt. Det är fortsatt 30 grader oavsett väder och det är inte så att vi lidit av regnet, det har kommit en störtskur nu och då