Sista dagarna
måndag 6 januari 2020 - Key West, Florida, USA

För det första ber jag om ursäkt för att vissa foton hamnar snett när jag lägger upp dem, jag lyckas inte vända dem rätt i telefonen så ni får vrida på huvudet!I lördags var sista dagen på stranden och vi fick till ytterligare en kajakpaddling. När vi skulle äta middag och väntade

Islamorada
lördag 4 januari 2020 - Islamorada, Florida, USA

När det börjar mörkna på onsdagen kommer vi fram till Islamorada som ligger halvvägs ut mot Key West.Incheckning, upp på rummen för att lämna väskor innan vi skulle få i oss mat. Rummen var väldigt små, i princip bara två dubbelsängar som rymdes. Min och Lovas säng luktar inte gott

Nytt decennium
onsdag 1 januari 2020 - Miami Beach, Florida, USA

10-talets sista dag tillbringade vi i huset förutom en avstickare för att kompletteringshandla det sista.Det var soligt och varmt så vi låg vid poolen och njöt av ljus och värme medan vi tvättade och packade det sista. Halv sex (halv tolv svensk tid) åt vi förrätten, rostat bröd med

Delfiner och Gott Slut!
tisdag 31 december 2019 - Cape Coral, Florida, USA

I förrgår tillbringade vi nån timme på Fort Myers beach igen. Fort Myers beach är superhäftigt, massor med pastellfärgade hus, påminner om Art Deco-stilen i Miami South Beach i kombo med Arubas karibiska touch samt Venice beach i Los Angeles. Det är cyklar, motorcyklar och barnvagnar i

Minigolf och Fort Myers beach
lördag 28 december 2019 - Cape Coral, Florida, USA

Om de första sju personerna i familjerna Nilssons/Erikssons hade blivit diskade i minigolfen hade jag otvivelaktigt blivit mästarinna! Nu roffade Jack åt sig mästartiteln. Riktigt rolig minigolf där Lova lyckades skjuta in sin boll i ett vattenfall på bana tio. Bollen gick inte att komma åt

Juldagar
torsdag 26 december 2019 - Cape Coral, Florida, USA

Julafton började med en härlig morgonjogg för oss vuxna. Jag älskar att springa på morgonen när det är ljust och varmt (vilket det som bekant är väldigt sällan hemma). Efter detta tillbringade vi några timmar på ett outlet där alla utom jag och Mari förnyade sina garderober. Kvällen

Huset
tisdag 24 december 2019 - Cape Coral, Florida, USA

Bilresan från Orlando till Cape Coral blev en upplevelse. Vi såg ett Florida vi aldrig tidigare sett. Vi körde i tre timmar söderut tvärs genom Florida och passerade många samhällen man hade missat om man blundat, samhällen där centrum bestod av en Baptistkyrka med orden ”God loves

Kennedy Space Center och Universal
söndag 22 december 2019 - Orlando, Florida, USA

Kennedy Space Center levererade även denna gång!Vädret var bra, mulet och drygt 20 grader varmt. Väl där gick vi direkt in till Atlantis-”showen” som är fantastiskt maffig och imponerande. Spenderade mycket tid där, åkte en simulator och shoppade i turistfälleshopen där David fick en

Resdagen
lördag 21 december 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Resdagar är vidriga dagar, långtråkiga dagar med mycket väntan och dålig mat på oregelbundna tider. Skitdagar helt enkelt men ändå dagar som måste genomlidas för att få sin efterlängtade resa. Tar man med Nilssons på resan blir dock resdagarna roligare! Redan på Luleå Airport