There and back again

lördag 14 december 2019 - lördag 4 januari 2020 There and back again

Taiwan, Borneo, Brunei och KL

No More Champagne

Tillbaka till Kuala Lumpur för min del efter tre år. För Emelie är det första gången här och vi satsade redan innan ankomst på shopping och stadsliv framflr sightseeing och turistmål, även om en hel del av galleriorna är turistmål i sig själva. En Grabtaxi tog oss från flygplatsen de

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Neck bone connected to the head bone
måndag 30 december 2019 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Vi kom på lördagskvällen till Brunei och hämtades av boendets ägare då taxis i landet uppenbarligen är få och dyra. Enligt källor, som inte uppger när de är skrivna, ska det finnas 40 taxibilar i staden Bandar Seri Begawan. Alla medborgare har i princip bil och Grab funkar inte här utan

The Land Below The Wind
lördag 28 december 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

I land igen på morgonen klockan åtta efter vårat äventyr på sköldpaddsöarana; tog vi en Grab till Sabah Hotel ca 1,5 km från stadskärnan. Hotellet är en resort och hade till skillnad från Sheraton en pool i fungerande skick. Vi fick tillgång till vårat rum redan på morgonen även om

I Like Turtles!
fredag 27 december 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Uppe med tomten på annandagen för att checka ut och vandra till Crystal Quests kaj. Vi hade redan på juldagen vandrat de 800 meterna från hotellet för att kolla in vart det låg så vi skulle hitta rätt. Vi kom dit och betalade för vår förbokade resa till Turtle Island. Då endast 50

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
They tried to make me go to rehab
tisdag 24 december 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

För andra gången på en vecka åt jag nationalrätten Nasi Lemak, inte alls i nivå med Nasi Goreng i Indonesien eller Pad Thai i Thailand ska tilläggas. Lite ris med någon chiliröra, några nötter och lite torkade småfiskar, tillbehöret jag valde denna gång blev friterad kyckling. Vi tog