No More Champagne

Tillbaka till Kuala Lumpur för min del efter tre år. För Emelie är det första gången här och vi satsade redan innan ankomst på shopping och stadsliv framflr sightseeing och turistmål, även om en hel del av galleriorna är turistmål i sig själva. En Grabtaxi tog oss från flygplatsen de

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Neck bone connected to the head bone
måndag 30 december 2019 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Vi kom på lördagskvällen till Brunei och hämtades av boendets ägare då taxis i landet uppenbarligen är få och dyra. Enligt källor, som inte uppger när de är skrivna, ska det finnas 40 taxibilar i staden Bandar Seri Begawan. Alla medborgare har i princip bil och Grab funkar inte här utan

The Land Below The Wind
lördag 28 december 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

I land igen på morgonen klockan åtta efter vårat äventyr på sköldpaddsöarana; tog vi en Grab till Sabah Hotel ca 1,5 km från stadskärnan. Hotellet är en resort och hade till skillnad från Sheraton en pool i fungerande skick. Vi fick tillgång till vårat rum redan på morgonen även om

I Like Turtles!
fredag 27 december 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Uppe med tomten på annandagen för att checka ut och vandra till Crystal Quests kaj. Vi hade redan på juldagen vandrat de 800 meterna från hotellet för att kolla in vart det låg så vi skulle hitta rätt. Vi kom dit och betalade för vår förbokade resa till Turtle Island. Då endast 50

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
They tried to make me go to rehab
tisdag 24 december 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

För andra gången på en vecka åt jag nationalrätten Nasi Lemak, inte alls i nivå med Nasi Goreng i Indonesien eller Pad Thai i Thailand ska tilläggas. Lite ris med någon chiliröra, några nötter och lite torkade småfiskar, tillbehöret jag valde denna gång blev friterad kyckling. Vi tog

The Curse of Monkey Island
måndag 23 december 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Sista heldagen i Kota Kinabslu började med en lång sovmorgon fram till lunch. Vi packade ihop lite strandkläder och gick sedan till Jesselton Jetty för att ta en båttur till någon ö utanför staden. Valet föll denna gång på ön Sapi som ligger intill ön Gaya. Mellan öarna kan den som

The Hills have Eyes
söndag 22 december 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Efter dykningen blev vi på lördagen sedan väldigt kulturella och hängde i det som kan sägas är Kota Kinabalus hipsterkvarter, ganska nära Jesselton Jetty. Vi var inne på en marknad där lokala förmågor sålde både konst och hantverk, det enda jag köpte var en pepparkakssandwichglass,

The Life Aquatic
lördag 21 december 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Fredagen började med att vi bestämde planer för kommande dagar och bara ta det lugnt i det fina vädret. Vi tog en Grab (som Uber) norrut genom staden och in i universitetsområdet. Här hadr vi läst att det öåg en strand som man var tvungen att gå igenom djungeln för att komma till. Men

Blackpink in your area!
torsdag 19 december 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Svårt att somna igår, fortfarande jetlaggad och vetskapen att vi var tvungna att gå upp tidigt för att hinna ut till flygplatsen på morgonen. Det blev för min del kanske totalt två timmars sömn innan telefonerna larmade vid sex på morgonen. Efter att snabbt gjort oss iordning, checkat ut,

Also, Dude, Chinaman is not the preferred nomenclature
tisdag 17 december 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Det blev ingen mer sväng på stan på måndagen. Istället drack vi några öl och cider på hotellet och somnade gott. Efter 10-12h sömn vaknade vi igen och gjorde oss redo för tisdagens äventyr. Vi hade en hel del planerat men fick stryka några planer. Vi tog metron från Taipei Main Station