Thailand julen 2019

lördag 14 december 2019 - söndag 29 december 2019 Thailand julen 2019

Vi reser från Nong Khai i norr till Koh Mak i söder för att sedan avsluta i Bangkok.

Bussen mot Bangkok och matförgiftning
torsdag 26 december 2019 - Chanthaburi, Thailand

Igår försökte vi suga ut det sista av Koh Mak. Tjuvligt väder. Avslappnat häng. Efter stranden gick vi till en surfbar på stranden för en drink i solnedgången. Det blev en Mai Thai för de vuxna och någon fruktdrink till de omyndiga. Magisk solnedgång 🌅 som alltid. Jag började dock

Senast aktiv - från Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand
Vi lyfter julafton till en ny nivå
tisdag 24 december 2019 -

Efter frukost på julfaftonsmorgon hyrde vi vespor och åkte till Koh Mak Resort rakt över ön. Där tog vi båten igen till paradisön Koh Kham där vi spenderade dagen med sol, bad, snorkling och bygga snögubbe. På återresan tog vi en annan tur med vesporna. Linnea ville dricka drinkar 🍹

Två slappardagar
måndag 23 december 2019 -

Söndag och måndag blev två riktiga lata dagar med sol, bad, thaimassage med sonen och manikyr/pedikyr med dottern. Kvällarna har avslutats med drink i solnedgången och god mat. Tror faktisk inte det finns äcklig mat här, men alldeles för många rätter att välja på.

Koh Kham - paradiset på jorden
lördag 21 december 2019 -

Idag har vi varit på Koh Kham, en liten ö som ligger en fem minuters båtresa från andra sidan ön. Koh Kham ägdes tidigare av en ryss som skulle bygga en Resort på ön. Dock blev han av med tillståndet och bygget avtog strax innan färdigställande. Det ser numer ut lite som en spökstad.

Koh Mak
fredag 20 december 2019 -

Äntligen framme på Koh Mak. Ön som levererar alla exotiska vykort. Ljuvliga stränder. Både igår och idag har det blåst en del, mysiga vågor men oklart vatten då dansen virvlar upp. Jocke har hunnit gosa med en brännmanet...Fantastisk mat. Både Jocke och Calle har dock lyckats beställa